شناسهٔ خبر: 68534872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتقای جایگاه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی

مینا عبادی

جایگاه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در رتبه بندی‌های بین‌المللی تایمز، شانگهای و نیچر ارتقا یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رتبه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در رتبه بندی های بین المللی تایمز و تایمزآسیایی، شانگهای و همچنین رتبه بندی نیچر در علوم طبیعی نسبت به دو سال گذشته ارتقا یافت.

بر اساس این گزارش دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی که پیش از این رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تایمز را داشت، هم‌اکنون در رتبه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تایمز قرار گرفته است.

همچنین این دانشگاه درحالی پیش از این در سال ۲۰۲۲ در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ و در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۳۰۱ تا ۳۵۰ رتبه بندی تایمز آسیایی قرار داست که هم اکنون توانسته است در رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ قرار گیرد.

در سال ۲۰۲۳ نیز، دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در رشته مهندسی مکانیک، علوم و فناوری ابزار آلات و مهندسی عمران رتبه ۲۰۱ تا ۳۰۰ و در رشته علوم و مهندسی انرژی رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ رتبه بندی شانگهای را کسب کرده بود.

از طرفی، بر اساس گزارش نیچر درباره علوم طبیعی، رتبه کلی این دانشگاه که در سال ۲۰۲۳ در جایگاه ۳۰۲۸ قرار داشت، در سال ۲۰۲۴ با ارتقا به جایگاه ۱۷۲۱ رسیده است.  همچنین رتبه این دانشگاه در رشته فیزیک از ۲۲۰۵ در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۴۱ در سال ۲۰۲۴ و در رشته شیمی از رتبه ۱۵۱۰ در سال ۲۰۲۳ به ۱۳۸۳ در سال ۲۰۲۴ رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما