شناسهٔ خبر: 68532485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آمریکا و اروپا در حال هماهنگی تحریم‌هایی علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه هستند

ادعای آمریکا علیه ایران در خصوص جنگ اوکراین

خبرگزاری فارس

دو مقام آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری رویترز مدعی ارسال موشک‌های کوتاه‌برد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه بیان ادعا‌های منابع آمریکایی در خصوص حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، یک مقام کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت که انتقال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه، یک تحول بزرگ در حمایت‌های تهران از مسکو به شمار می‌رود.

ا️ین مقام آمریکایی با تکرار ادعای روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد: ارسال موشک‌های کوتاه‌برد بالستیک از ایران به روسیه، موجب بروز تنش عمیق در ارتباط با حمایت‌های تهران از مسکو می‌شود.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز در گفتگو با رویترز ادعا کرد: «ما با دقت انتقال احتمالی موشک‌ها از ایران به روسیه را تحت نظر داریم».

رویترز ماه گذشته میلادی نیز در گزارشی مدعی شده بود که روسیه در آینده نزدیک حدود چهار هزار موشک بالستیک فتح-۳۶۰ از ایران دریافت خواهد کرد و ده‌ها نظامی روسی برای کار با این موشک در ایران آموزش دیده‌اند.

 روزنامه وال استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی با ادعای اینکه ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه ارسال کرده است افزود: اقدام ایران به روسیه در اوکراین برتری قابل توجهی خواهد داد.

این رسانه خبر داد که آمریکا و اروپا در حال هماهنگی تحریم‌هایی علیه ایران به دلیل حمایت از روسیه هستند.

در پی این ادعاها، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک شامگاه جمعه در پاسخ به سؤال شبکه خبری سی. ان. ان اعلام کرد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال منازعه اوکراین هیچ تغییری نکرده است.

نمایندگی ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ارسال کمک نظامی به طرفین درگیر که موجب گسترش خسارات انسانی و زیرساخت‌ها و همچنین دور شدن از گفتگو‌های آتش‌بس می‌شود را امری غیرانسانی می‌داند؛ بنابراین، نه تنها خود چنین اقدامی نمی‌کند بلکه کشور‌های دیگر را نیز به توقف ارسال سلاح به طرفین درگیر در منازعه دعوت می‌کند.

نظر شما