شناسهٔ خبر: 68526358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه موقت ساری:

قیام خونین ۱۷ شهریور باید در تاریخ انقلاب بدرخشد

حجت الاسلام «شفیعی دارابی» گفت: قیام خونین ۱۷ شهریور باید در تاریخ انقلاب باید بدرخشد و در واقع سکویی برای انقلاب بوده و بعد از این حادثه انقلاب رشد کرده و به پیروزی رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین شفیعی دارابی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با توصیه و تاکید به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از وظایفی که بر اساس بیان نورانی امام رضا (ع) بر عهده خطیب نماز جمعه نهاده شد بازگویی حوادث منطقه و جهان روز است و باید نمازگزاران را از اخبار مناطق مختلف و خبر‌های خوش و ناخوش مطلع کند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به پایان ماه محرم و صفر افزود: سفره پربرکت معنوی و مادی سالار شهیدان در این دو ماه در منازل، معابر، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مواکب مطرح بوده؛ سراسر جهان اسلام و تشیع، عراق و ایران اسلامی از جمله استان ولایتمدار مازندران به ویژه مرکز استان مجالس متعدد و مواکب برپا کردند و اطعام و انفاق کردند و این نعمت بزرگی را شاکر باشیم.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران و اداره کنندگان مجالس گفت: باید مراقب و مواظب باشیم عزاداری‌هایمان را حفظ کنیم و آن را با گناهان نسوزانیم. 

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول و تبریک این ماه با عظمت تصریح کرد: ربیع الاول بهار ماه‌ها است؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست و ذخایر و برکات خداوند و نور‌های زیبایی او بر زمین فرود آمده است.

حجت الاسلام شفیعی دارابی بیان کرد: ولادت پیامبر اکرم برترین شخصیت در این ماه واقع شده و تلاش کنیم این ماه را حفظ کنیم و قدر بدانیم و آدابش را رعایت کنیم و از آن بهره‌مند شویم.

امام جمعه موقت ساری اذعان داشت: حادثه لیله المبیت در این ماه قرار گرفته که عظمت استثنایی در زندگی امیرالمومنان علیه السلام است که در اولین شب ماه ربیع رخ داده است.

وی با بیان اینکه هجرت نبوی در روز چهارم ماه ربیع واقع شده است، تصریح کرد: همچنین وفات حضرت سکینه (س)، شهادت امام عسگری (ع)، آغاز امامت امام زمان (عج) و ازدواج پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س)، هلاکت یزید بن معاویه و ولادت و سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول از جمله حوادث این ماه به شمار می‌آید.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با اشاره به آغاز دولت چهاردهم تصریح کرد: دشمن در پی این بود موج بیافریند و اختلاف را دامن بزند و بعد از پیروزی انتخابات اختلافات ادامه پیدا کند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تحلیف توصیه‌هایی را داشتند و ما مطیع رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و حمایت از دولت‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

وی ضمن تقدیر از رئیس جمهور که اولین سفر استانی را از مشهد مقدس آغاز کرده است، گفت: انتخاب دو وزیر از استان مازندران را نقطه مثبت می‌دانیم و انتظاراتی داریم که دست به دست هم دهند تا مشکلات استان را بهتر از گذشته دنبال کنند و رفع کنند.

حجت الاسلام شفیعی دارابی بیان کرد: از رئیس جمهور انتظار داریم پاسدار عزت و عظمت ملت ایران اسلامی در مجامع بین المللی باشد و به همدلی و همراهی با نیرو‌های مقاومت حزب الله ادامه دهد زیرا جمهوری اسلامی پناه آنهاست.

وی با بیان اینکه شعار انتخاباتی نباید فراموش شود، اذعان داشت: وظیفه داریم در راستای تحقق این شعار حمایت و همراهی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه نباید وفاق ملی به شقاق ملی تبدیل شود، بیان کرد: دیگران می‌خواهند این وفاق به شکاف تبدیل شود و باید از آن مراقبت و مواظبت کنیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید خواستار توجه ویژه به برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات فرارو در تعلیم و تربیت دانش آموزان شد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به مشکلات تعطیلی یا نیمه تعطیلی مراکز صنعتی و تولیدی گفت: روند این باشد که این مشکلات حل شود و برای صنایع تبدیلی استان تلاش شود.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با گرامی داشت قیام خونین ۱۷ شهریور خاطرنشان کرد: ۱۷ شهریور در تاریخ انقلاب باید بدرخشد و در واقع سکویی برای انقلاب بوده و بعد از این حادثه انقلاب رشد کرده و به پیروزی رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما