شناسهٔ خبر: 68521138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قلعه نویی: بردیم اما عذرخواهی می کنم!/شاید ایراد از من است

سرمربی تیم ملی فوتبال عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

ورزشی جماران؛ امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر ایران مقابل قرقیزستان در نشست خبری اظهار داشت: اگر بخواهم بازی را تفسیر کنم، باید بگویم در نیمه دوم با وجود اینکه گردش توپ‌مان خوب بود، ایجاد موقعیت کردیم و توپ را به تیر دروازه زدیم، اما در کل باید معذرت‌خواهی کنیم. می‌بایست بهتر از این بازی می‌کردیم. البته طبیعی است، بازی‌های نخست است و استرالیا در کشور خودش برابر بحرین شکست خورد. کره جنوبی هم به قول برخی‌ها برابر فلسطین جنگ‌زده مساوی کرد.

یک بر صفر بردیم و کلین‌شیت کردیم اما عذرخواهی می‌کنم

وی افزود: ما با وجود برخی مشکلات و اینکه برخی بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند به دلیل اینکه یک بر صفر قرقیزستان را بردیم و حتی کلین‌شیت کردیم، عذرخواهی می‌کنم. تماشاگران ناراضی بودند، اما اگر جای طرفداران استرالیا و کره جنوبی بودند، نمی‌دانم شرایط چطور می‌شد! از بازیکنان توقع داشتم بهتر بازی کنند. نزدیک به چهار پنج بازیکن ما در شرایط خودشان نبودند، اما باز هم ایجاد موقعیت می‌کردیم و تیم حریف فقط یک موقعیت به دست آورد.

امیدوارم در بازی‌های بعدی بهتر باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی تصریح کرد: بحث جوانی همانی است که می‌گویم. امروز امین حزباوی در ترکیب تیم ملی به میدان رفت و یک اشتباه بچگانه کرد که جا دارد از علیرضا بیرانوند به خاطر روز خوبش تشکر کنم. امیدوارم در بازی‌های بعدی بهتر باشیم.

اگر فوتبال چرا داشت این همه جذاب نبود

قلعه‌نویی در مورد تغییر تاکتیک‌های او برای این بازی و نتیجه ندادن آن گفت: جا دارد از مجموعه ذوب‌آهن، مدیریت این باشگاه و کارخانه ذوب‌آهن تشکر کنم که مثل سرباز وطن تلاش کردند. تعویض‌های‌مان رو به جلو بود و ایجاد موقعیت کردیم و چند توپ زدیم و یک توپ به تیر دروازه خورد. جوانی مثل حزباوی اشتباه کرد و یک موقعیت تک به تک به حریف دادیم. شرایط زمین در حد ملی نبود، اما اعضای مجموعه ذوب‌آهن تلاش‌شان را کردند. فوتبال زمین صاف و مخملی می‌خواهد که بازیکنان بزرگ توانایی‌های‌شان را نشان دهند. در مجموع، فوتبال همین است و چرا ندارد. به قول شما رئال مادرید با حضور امباپه نتیجه نگرفته است. آنجلوتی بزرگ‌ترین مربی دنیاست و تیمش با حضور امباپه نتیجه نگرفته. فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان آسیا شده است و در کشور خودش به امارات می‌بازد. اگر قرار بود فوتبال چرا داشته باشد این همه جذابیت و طرفدار نداشت. منچسترسیتی دو فصل پیش قهرمان اروپا شد، اما در مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته به رئال مادرید باخت و حذف شد.

چند بازیکن در شرایط مسابقه نبودند و تعویض‌های ما جواب نداد

وی ادامه داد: یک بخشی از کیفیت بازی شاید به خاطر ارتفاع اصفهان بود و بخش دیگر به شرایط برخی از بازیکنان برمی‌گشت که در شرایط مسابقه نبودند. ازبکستان جلوی کره جنوبی بازی می‌کرد و کره پنالتی خراب کرد و بازی را باخت. اگر ما 2 بر صفر به رختکن می‌رفتیم شرایط شاید متفاوت بود. با این حال، در نیمه دوم یک توپ به تیر دروازه زدیم. قبول دارم چهار پنج بازیکن در شرایط مسابقه نبودند، اما تعویض‌های‌مان هجومی بود. وینگرها را تغییر دادیم تا به گل دوم برسیم، اما تعویض‌ها جواب نداد و این موضوع را قبول دارم.

روند ما خوب است، شاید ایراد منِ قلعه‌نویی هستم!

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین با این سؤال روبه‌رو شد که اگر با تأکید او مسابقات لیگ برتر در تاریخ 25 مرداد ماه آغاز نمی‌شد، چه بر سر فوتبال ایران می‌آمد، گفت: طبیعی است بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. مسابقه دیکته‌ای است که می‌نویسید و اگر ننویسید غلط پیدا نمی‌شود. اصرار من برای این بازی بود که اگر بازیکنان در شرایط مسابقه نباشند دچار چه مشکلاتی می‌شدیم. با این حال، از بازیکنان تشکر می‌کنم، مهم این است که با تمام وجود بازی می‌کنند. همبستگی و حمیت خیلی‌ها را ناراحت کرده است. از این ناراحت هستند که شاید به گفته امیرحسین صادقی که مدعی است 20 سال کنار تیم ملی بوده است، چنین تیم ملی ندیده است، تیم ملی که بازیکنان اینقدر با هم رفیق هستند. شاید ایراد منِ قلعه‌نویی هستم. از مردم معذرت خواهی می‌کنم، چون هم یک بر صفر بردیم و هم کلین‌شیت کردیم! اینها دستاوردهایی بود که به دست نیاوردیم! ما بازی به بازی بهتر می‌شویم. برخی از بازیکنان جوان به غیر از حزباوی و آریا یوسفی روز خوبی داشتند. بازیکن جوان ما اشتباهی مرتکب شد و شاید اگر حسین کنعانی‌زادگان هم بود این اشتباه را می‌کرد. روند ما خوب است و بازیکنان نظم و انضباط دارند.

قلعه‌نویی با این پرسش از یکی از خبرنگار بانوان روبه‌رو شد که قرقیزستان نیز در همین زمین به میدان رفت و توقع از تیم ملی بالاست، تأکید کرد: شما خودتان فوتبال بازی کرده‌اید؟ فوتبال هجومی را در چه چیزی می‌بینید؟ به تیر زدیم، تک به تک داشتیم و مالکیت توپ نیز در اختیار ما بود. چند ضربه کاشته گرفتیم؟ مگر تک به تک نداشتیم؟ آیا علی قلی‌زاده در سه قدم دروازه توپ را به بالا نزد؟ این سؤال جالب و فنی نبود. وقتی یک تیم ایجاد موقعیت می‌کند، بازی ترکیبی انجام می‌دهد و توپ به تیر می‌زند جزو بازی نبود؟!

 

نظر شما