شناسهٔ خبر: 68516349 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

صرف ادعای یک ارگان مانع صدور سند مالکیت مردم نمی‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نمی‌توان صرف ادعای یک ارگان یا نهاد، صدور سند بر مالکیت مردم بر اراضی در اختیارشان را معطل کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش ایلنا، حسن بابایی در سومین برنامه سفر به استان زنجان در جلسه شورای اداری ثبت اسناد و املاک استان حضور یافت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت‌های قانونی در راستای تحقق کامل فرایند حدنگاری در استان زنجان، گفت: اگر نهادی در اجرای این طرح همکاری نکرد باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود تا مشکلات ثبتی مردم حل شود.

وی در این جلسه اظهار کرد: نمی‌توان صرف ادعای یک ارگان یا نهاد صدور سند بر مالکیت مردم بر اراضی در اختیارشان را معطل کرد. اگر نهادی مدعی است باید مدارک قانونی و ادله کافی ارائه کند تا در دادگاه صالحه رسیدگی شود ولی تا زمان عدم اثبات نباید کار مردم معطل یک ادعا شود.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: کار ثبت یک کار مقدس است چرا که نه تنها مالکیت مردم بر اموال و دارایی‌هایشان را تضمین می‌کند بلکه موجب بهداشت قضائی و پیشگیری از وقوع جرم می‌شود.

وی افزود: رضایت مردم موجب رضایت خداوند است و این بهترین انگیزه برای خدمت بیشتر است.

بابایی با تاکید بر لزوم استفاده از تمام راهکار‌های قانونی برای پیشبرد برنامه‌ها و حل مشکلات مردم و تحقق کامل حدنگاری، گفت: از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال استفاده کنید تا کار مردم معطل در دستگاه‌های اجرایی نماند. اگر نهادی همکاری نکرد باید به مراجع ذی‌صلاح گزارش داده شود تا گره‌های ثبتی مردم حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اخلاق‌مداری برای همه مدیران و کارکنان و برخورد مناسب با مردم و رعایت شأن و حقوق آنان در نظام اداری سازمان ثبت یک اصل است.

بابایی ادامه داد: در انتصاب نیرو‌ها به ویژه در پست‌های مدیریتی باید از نیرو‌های جوان، متعهد و با انگیزه استفاده شود تا برنامه‌ها با قدرت و سرعت پیش برود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این جلسه بر اساس موضوعات مطرح شده راهکار‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز برای حل مشکلات ارائه و صادر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما