شناسهٔ خبر: 68507590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیراندازی در دبیرستانی در جورجیای آمریکا و کشته شدن حداقل چهار نفر و دهها زخمی

نیویورک - ایرنا- مقامات شهر بارو در ایالت جورجیای آمریکا اعلام کردند که تیراندازی در دبیرستانی در این شهر ، تلفات جانی داشته است اما شبکه سی ان ان اعلام کرد که حداقل چهار نفر کشته و دهها نفر زخمی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رسانه های آمریکایی، کلانتری شهرستان بارو در ایالت جورجیای آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که تیراندازی در دبیرستانی در ایالت جورجیا چندین تلفات داشته است.

این کلانتری افزود که فرد مظنون در جریان این تیراندازی در دبیرستان آپالاچی در ویندر بازداشت شده است. در بیانیه کلانتری آمده است: «تلفات جانی گزارش شده است، اما جزئیاتی در مورد تعداد یا وضعیت آنها در حال حاضر در دسترس نیست.»

کلانتر جاد اسمیت در یک نشست خبری کوتاه در محوطه دبیرستان گفت: «آنچه که ما امروز در پشت سر خود می‌بینیم  یک چیز شیطانی است».

دفتر پلیس فدرال آمریکا ( اف‌بی‌آی) در آتلانتا نیز اعلام کرد که از وضعیت شهرستان بارو آگاه است. اف بی آی افزود: «عوامل ما در صحنه هستند و با پلیس محلی هماهنگ بوده و آنها را پشتیبانی می کنند.»

تصاویر رسانه های اجتماعی حداقل یک نفر را نشان می دهد که در بالگرد اورژانس سوار شده و به بیمارستان منتقل شده است.

کاخ سفید اعلام کرد لیز شروود راندال، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را از "تیراندازی غم انگیز" مطلع ساخته و دولت به هماهنگی با مقامات فدرال، ایالتی و محلی ادامه خواهد داد.

ما شبکه  خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که در تیراندازی در دبیرستانی در جورجیا حداقل چهار نفر کشته شدند. سی ان ان به نقل از مقامی که نامش را بیان نکرده است، گفت که علاوه بر چهار کشته، ده‌ها نفر نیز در تیراندازی در دبیرستان آپالاچی در ویندر جورجیا زخمی شده‌اند. به نظر می رسد که همه جراحات ناشی از شلیک گلوله نیستند، بلکه افراد در هنگام فرار صدمه دیده اند.

تصاویر هوایی نیروهای پلیس را در حال هجوم به سمت ساختمان دبیرستانت نشان‌ می دهد. کلانتر شهرستان بارو کشته شدن افراد را تایید نکرد و تنها گفت «مجروحان متعدد» در تیراندازی وجود داشت.

ایالات متحده در سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه جرایم و خشونت‌های تیراندازی دسته جمعی بوده است. سازمان آرشیو خشونت‌های مسلحانه (GVA) پیشتر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۲ هزار نفر در آمریکا با سلاح ها گرم و سرد جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) در گزارشی از افزایش حوادث جنایی در مدارس و دانشگاه‌های این کشور خبر داده است. بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ مورد حادثه جنایی و خشونت در این کشور، یک مورد در مدارس یا دانشگاه‌ها رخ می‌دهد. این گزارش مدعی شده که بیشتر قربانیان این جنایات، دانشجویان سیاه پوست و یهودی هستند.

نظر شما