شناسهٔ خبر: 68499442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار:

توسعه سیستان و بلوچستان یک مطالبه اجتماعی است

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با آمدن و رفتن دولت‌ها خللی در فرآیند توسعه استان اتفاق نخواهد افتاد چرا که اکنون توسعه استان به یک مطالبه و خواست اجتماعی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

رضا شریفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به سیستان و بلوچستان با نگاه ترقی و پیشرفت استان بوده است تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مردم استان که در شهریور ماه سال گذشته انجام شد اجرایی نشدن مصوبات دهه ۸۰ در اثر تنبلی و بی‌توجهی دولت‌ها بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم با نگاه جهادی به میدان آمد و تیم اجرایی که در سیستان و بلوچستان مشغول به کار بود با کار جهادی و خدمت بی وقفه برای حمایت از اقشار مختلف و پیش بردن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ به استان اقدامات خوب و موثری را انجام داد.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با آمدن و رفتن دولت‌ها خللی در فرآیند توسعه استان اتفاق نخواهد افتاد و دلیل و شاهد مثال این ادعا هم این است که اکنون توسعه به سند کتبی و یک مطالبه،خواست و دغدغه اجتماعی روی میز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه اکنون مردم سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب استان از دولت بحث اشتغال، دانش و توسعه در ابعاد مختلف را خواستار هستند خاطرنشان کرد: طرح‌های بسیاری در استان در دست اجراست که علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای ساکنان بومی سبب ایجاد رفاه و بهره‌مندی مردم شده که برخی از طرح‌ها به ثمر نشسته و مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند.

شریفی از جوانان سیستان و بلوچستان خواست خود را مسلح به مهارت روز متناسب با نیاز و ظرفیت‌های استان کنند چرا که در بعضی از حوزه‌های ظرفیتی استان با کمبود نیروی ماهر مواجه هستیم.

وی بیان کرد: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در همه زمینه‌هاست، دانشگاه‌های این منطقه در حال حاضر در همه رشته‌ها فارغ التحصیل دارند که نیاز این این افراد با نگاه راهبردی و توسعه محور کار خود را شروع کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه‌هایی که در استان وجود داشته هیچ گاه مانع توسعه و آبادانی منطقه نشده است خاطرنشان کرد: در این منطقه فرهنگ‌های ناب و برجسته‌ای مانند حشر و مدد و بجار و همیاری وجود دارد، که همین فرهنگ‌های زیبا و ظرفیت و گنجینه ارزشمند سبب شده اختلاف نظرهایمان در خود استان حل شود.

وی افزود: باید روایتگری درستی از این منطقه توسط کنشگران اجتماعی، فعالان فضای مجازی و اصحاب رسان هبه بیرون مخابره شود چرا که این استان دارای فرهنگ‌های بسیاری از جمله فرهنگ حشر و مدد در سرحد و سیستان و فرهنگ میارجلی در مَکُران است که به درستی به سایر استانها معرفی نشده است.

نظر شما