شناسهٔ خبر: 68500287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است

مریم شریفی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفتمان امامت در اسلام ناب را کانون هدایت و بالندگی و محور تعالی و تمدن‌سازی دانست و افزود: امروز جهانیان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گلستان ضمن  تسلیت ایام شهادت امام رضا (ع)  اظهار کرد: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که کشور امام رضا(ع) است، هر چه داریم از این خاندان و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن است.

وی امام رضا (ع) را در فضائل بی‌شمار سلوک توحیدی یک اسوه تمام نشدنی دانست و گفت: صبر، مقاومت، علم و تقوا، عزت نفس، اخلاق، ساده زیستی و مردمداری آن حضرت از جمله فظیلت ‌ای امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه ایام شهادت امام رضا(ع) فرصتی برای تبیین فضائل و سلوک توحیدی، سیاسی، اجتماعی آن حضرت است، بیان کرد: اگر بخواهیم در یک جمله پیام زندگی نورانی و حیات بخش امام رضا(ع) را بیان کنیم باید به مبارزه مستمر و خستگی ناپذیر با طواغیت عالم، جریان نفوذ و نفاق و تلاش برای تشکیل حکومت حول محور امام برای تعالی جامعه، رسیدن به تمدن، امت توحیدی و استمرار نهضت خونین عاشورا و مبارزه با پیرایه‌ها و انحراف‌ها اشاره کنیم.

وی یکی از اقدامات بسیار مهم امام رضا(ع) در هجرتشان به ایران را ایجاد مهمترین پایتخت نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سیر تمدنی دانست و افزود: زندگی آن حضرت به ما می آموزد که هرگز نباید تهدیدها مانع حرکت کسی بشود و باید از دل تهدیدها فرصت ایجاد کرد که این مهم به معنای علمداری جهاد تبیین است.

حجت الاسلام رضا دیلمی صبر، مقاومت، علم و تقوا، عزت نفس، اخلاق ، ساده زیستی و مردم‌داری آن حضرت را از جمله فظیلت‌های ایشان برشمرد و عنوان کرد: جهان تشنه شنیدن فضائل تحول‌گرا و تحول‌آفرین امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به برگزاری دسته‌روی‌ها و محافل معرفتی و بصیرتی در ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: تلاش ما در این ایام تبیین شاخصه‌های تعالی بخش و تمدن‌ساز است و امسال علاوه بر برگزاری دسته روی‌ها و محافل معرفتی و بصیرتی اعزام مُبلغ و فضاسازی عمومی و برگزاری مسابقات فرهنگی متعدد، شاهد همایش بزرگ گلستانی‌ها در صحن مسجد گوهرشاد در تاریخ ۱۳ شهریور بودیم علاوه بر آن حدود ۲۰۰ کاروان سواره و ۳۰ کاروان پیاده برای عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا (ع) در ایام دهه پایانی صفر به سمت مشهدالرضا عازم شدند.

دیلمی بیان کرد: امیدواریم با این گام‌های مؤثر و با همت تشکل‌های دینی و انقلابی در راستای نشر معارف رضوی در کشوری که متعلق به امام رضا (ع) است، بتوانیم در ایجاد امت توحیدی و امت تمدن‌ساز زمینه سازان خوبی برای تحقق تمدن نوین و عظمای حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا باشیم.

انتهای پیام

نظر شما