شناسهٔ خبر: 68492200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزبانی فرودگاه مشهد از ۲۲۳۰ پرواز و ۳۰۴ هزار مسافر در ایام پایانی ماه صفر

تهران- ایرنا- مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه ها با بیان اینکه از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریورماه برنامه ریزی ویژه ای انجام شده است، گفت: برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدحسین آجیلیان» با اشاره به آمار پروازهای ویژه پایان ماه صفر اظهار داشت: در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تاریخ ۹ تا ۱۸ شهریورماه مورخ ۲۵ صفر تا ۴ ربیع الاول برنامه ریزی ویژه ای انجام گرفت، به طوری که پروازهای ویژه ایام پایانی ماه صفر در ادامه عملیات اربعین دیده شد و هماهنگی لازم با سازمان هواپیمایی کشوری به عمل آمد تا همه پروازهای درخواستی در این ایام عملیاتی شوند.

وی افزود: طبق آمار رسمی برای نشست و برخاست ۲ هزار و ۲۳۰ پرواز و اعزام و پذیرش ۳۰۴ هزار و ۳۹۷ مسافر در این ایام مجوز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در نشست و برخاست (یک‌هزار و ۶۴۴ پرواز) ۳۶ درصد و در اعزام و پذیرش (بیش از ۲۱۴ هزار مسافر) ۴۲ درصد رشد داشته است.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: در مدت مذکور فرودگاه بین المللی مشهد میزبان پروازهایی از مبدا ۱۴ شهر خارجی و ۳۱ شهر داخلی است.

آجیلیان یادآور شد: پارکینگ فرودگاه بین المللی مشهد قابلیت پارک (توقف) ۵۰ هواپیما را به صورت هم‌زمان داراست و در ترمینال این فرودگاه نیز مسافران ۳۵ پرواز به طور هم زمان می توانند اعزام و پذیرش شوند.

نظر شما