شناسهٔ خبر: 68494252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم برای حمایت همه‌جانبه از کشاورز است

تهران- ایرنا- وزیر جهادکشاورزی خرید تضمینی گندم را اقدامی چند بعدی خواند و کشاورز، مصرف‌کننده و دولت را بهره‌مند از آثار این طرح دانست و گفت: خرید تضمینی گندم برای حمایت همه‌جانبه از کشاورز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «غلامرضا نوری قزلجه» در نشست شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، دولت را حامی تولیدکننده و کشاورز معرفی کرد و افزود: در خرید تضمینی گندم، محصول به قیمت مناسب از کشاورز خریداری می شود؛ با این رویکرد هم خودکفایی در تولید گندم عاید کشور شد و هم توانستیم گامی عملی در جهت تحقق امنیت غذایی پایدار برداریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در دیدار دولت با رهبر معظم انقلاب، معظم‌له بر موضوع گندم و تداوم طرح خرید تضمینی گندم تاکید داشتند. ما در دولت بر اجرای مستمر این طرح متمرکز هستیم و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم، حمایت همه جانبه از تولید کننده و کشاورز است.

وی از تلاش برای وحدت آرای اعضا برای رسیدن به نقطه مطلوب خبر داد و تصریح‌کرد: گندم محصول راهبردی است و شرایط حاکم بر آن، دیگر مولفه‌های امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو وزارت جهادکشاورزی تلاش می کند توافق همه اعضا را به دست آورد.

نوری قزلجه ابراز امیدواری کرد در چند روز آینده با همدلی اعضا قیمت نهایی خرید تضمینی گندم اعلام شود.

به گزارش ایرنا، طبق قانون؛ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی مرکب از ۱۱ عضو از دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، نظام صنفی و کشاورزان خبره به ریاست وزیر جهاد کشاورزی است.

نظر شما