شناسهٔ خبر: 68482227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گروسی: پاسخی از جانب پزشکیان برای دیدار دریافت کردیم - اکونیوز

اقتصاد ایران: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه العربیه مجدد تمایل خود را برای سفر به تهران و دیدار با رئیس جمهور ایران اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العربیه با تکرار نگرانی ادعایی خود از برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعلام کرد که پاسخی از رئیس جمهور جدید ایران که نشان دهنده وجود تمایل برای گفتگوهای تازه با هدف تضمین ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، دریافت کرده است.

وی در این مصاحبه گفت: «ما نیاز به تعامل هر چه سریع‌تر به منظور برقراری مجدد گفت‌وگوهای سازنده به منظور برخورداری از تضمین‌های معتبر و تضمین‌های مربوط به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران داریم. همانطور که می‌دانید نکاتی هنوز وجود دارد که آن‌ها باید در خصوص آن شفاف سازی کنند و پاسخ هایی را به آژانس بدهند که تاکنون نداده‌اند.»

گروسی افزود: «این انتظار در جامعه بین‌المللی وجود دارد و من خوشحالم که پاسخی از رئیس‌جمهور جدید ایران مبنی بر موافقت او با دیدار دریافت کرده‌ام و باید سعی کنیم این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. امیدوارم که زمان مناسب برای او (رئیس جمهور ایران) هر چه زودتر فراهم شود.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که در آینده نه چندان دور اتفاق بیافتد در غیر این صورت بی‌فایده خواهد بود. ما قادر به ملاقات خواهیم بود. من آماده‌ام که به تهران آمده و به گفت‌وگوها ادامه دهم و البته با رئیس جمهور جدید تعامل داشته باشم. همانطور که با رئیس جمهور پیشین (شهید رئیسی) داشتم.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها:

نظر شما