شناسهٔ خبر: 68480358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مراسم عزاداری شب 28 صفر حرم مطهر امام خمینی(س)؛

سید رضا اکرمی: همدیگر را تحمل کنیم و دست به دست هم بدهیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی طی سخنانی در مراسم عزاداری شب 28 صفر حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: در نماز، روزه، حج، جهاد و سیاست از پیامبر(ص) تبعیت داشته باشیم. یکی از کارهای رسول اکرم(ص) که سید الاعمال معرفی شده، مدارا با مردم است. ما یک انقلاب، رهبر، قانون اساسی، جمعیت و انتخابات داریم؛ همدیگر را تحمل کنیم و دست به دست هم بدهیم که دست خدا با جماعت است.

صاحب‌خبر -

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه باید جهادی کار کنیم، گفت: در نماز، روزه، حج، جهاد و سیاست از پیامبر(ص) تبعیت داشته باشیم. یکی از کارهای رسول اکرم(ص) که سید الاعمال معرفی شده، مدارا با مردم است. ما یک انقلاب، رهبر، قانون اساسی، جمعیت و انتخابات داریم؛ همدیگر را تحمل کنیم و دست به دست هم بدهیم که دست خدا با جماعت است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی طی سخنانی در مراسم عزاداری شب 28 صفر حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: قبل از پیامبر(ص) در کل جزیرة العرب تنها شش نفر باسواد بودند؛ یعنی جامعه در اوج ضلالت و گمراهی به سر می‌برد و جامعه آن روز وضع صفری داشت و فساد جامعه آن روز را فرا گرفته بود. پیامبر(ص) این جامعه را تحویل گرفت و در سن 40 سالگی به رسالت مأموریت یافت. این جامعه صفر را در 23 سال به کجا رساند؟ علامه طباطبایی سنن النبی را نوشت، بخرید و بخوانید و تأمل کنید که این پیامبر(ص) با مردم چه کار کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جهاد اصغر و جهاد اکبر حضرت محمد(ص)، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید «علم سلطان است». چند روز پیش در تلویزیون لذت نبردید که پنج دانش آموز نجوم ما در دنیا رتبه اول را آوردند؟! درس بخوانید، زحمت بکشید و 24 ساعته تلاش کنید. آیت‌الله جوادی آملی فرمود من هر شبانه روز 16 ساعت می‌گویم، می‌شنوم، می‌خوانم یا می‌نویسم.

وی تأکید کرد: قرآن کریم را به تنهایی نگاه کنید که رسول اکرم حضرت محمد بن عبدالله(ص) را شفاف، رسا، گویا، آراسته، پیراسته و وارسته معرفی می‌کند و راجع به هیچ پیامبری قرآن این طوری سخن نمی‌گوید. از جمله اینکه می‌گوید:«لَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ»؛ یعنی داری خودت را از پا در می‌آوری که چرا این مردم ایمان نمی‌آورند. شب و روز ظرف 23 سال پیامبر(ص) تلاش کرد و زحمت کشید.

اکرمی اظهار داشت: من طلبه بودم که امام راحل در مسجد اعظم قم فرمود من آن آخوندی نیستم که فقط حرف بزنم؛ من دنبال حرفم راه می‌افتم. راه افتاد و به ترکیه و نجف تبعید شد و از نجف به پاریس رفت و نزدیک 15 تلاش کرد تا نظام شاهنشاهی را از بین برد و جمهوری اسلامی را جایگزین کرد. باید جهادی کار کنیم. پیامبر اکرم(ص) هم همه توانش را به کار برد تا بالأخره توانست امتی متحد، متدیّن، مجاهد، فداکار و زحمتکش بسازد.

وی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ما چه وظیفه‌ای داریم در برابر این پیامبری که برای ما تمدن آورده، حکومت تأسیس کرده و ما را به عقل و علم و عرفان و عبادت و عدالت دعوت است؟ 1435 سال قبل پیامبر(ص) این دستاورد را به تاریخ تقدیم کرده، وظیفه و مسئولیت ما چیست؟ پیامبر(ص) را از نو بشناسیم و این رسول اکرم(ص) را بشناسانیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: این را با تمام وجودم لمس کرده‌ام، به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری قرآن، اسلام و رسول اکرم(ص) احیا شده و این طوری که اسلام دارد گسترش پیدا می‌کند، پیش‌بینی شده که سال 2050 جمعیت مسلمان دنیا رتبه اول را پیدا می‌کند. این اسلام، قرآن و پیامبر(ص) را بشناسانیم.

وی افزود: وظیفه سوم این است که هرچه می‌توانیم به بیان، زبان و قلم با فیلم، هنر و هرچه امکان‌پذیر است رسول اکرم(ص) را دوست داشتنی معرفی کنیم؛ پیامبری(ص) که در لحظه رحلت فرمود من نگران امتم تا روز قیامت هستم و آیه نازل می‌شود که به تو می‌بخشیم تا آرام شوی؛ فرمود الآن دیگر مرگ برای من گوارا است.

اکرمی گفت: نکته بعدی مسأله تعبیت و اطاعت است. در نماز، روزه، حج، جهاد و سیاست از پیامبر(ص) تبعیت داشته باشیم. یکی از کارهای رسول اکرم(ص) که سید الاعمال معرفی شده، مدارا با مردم است. ما یک انقلاب، رهبر، قانون اساسی، جمعیت و انتخابات داریم؛ همدیگر را تحمل کنیم و دست به دست هم بدهیم که دست خدا با جماعت است.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما