شناسهٔ خبر: 68479548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

ساده زیستی در شخصیت پیامبر اکرم(ص) موج می‌زد

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ساده زیستی در شخصیت پیامبر اکرم(ص) موج می‌زد، گفت: ایشان با فقرا مهربان و بخشنده بود و سیره عملی ایشان به اندازه‌ای جذاب بود که اگر وقت بگذاریم و با شخصیت ایشان آشنا شویم، مسیر زندگی ما به کلی دگرگون خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری در این مراسم که امروز _ دوشنبه دوازدهم شهریور _ در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، از پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگویی تمام عیار برای جامعه یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) الگوی بی‌نظیری برای همگان است که نمی‌شود، مانند ایشان را در عالم هستی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه باید جامعه را با سنت و سیره پیامبر اکرم (ص) آشنا کنیم، گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) از جهت اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی نمونه بود و کسی را نمی‌توان هم طراز ایشان پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در اخلاق فردی به قدری از فضائل اخلاقی بهره‌مند بود که هرکس یک بار با ایشان نشست و برخاست می‌کرد شیفته شخصیت ایشان می‌شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) با همه مهربان بود و برای همه احترام قائل بود و در برخورد با دیگران نهایت ادب را رعایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه ساده زیستی در شخصیت پیامبر اکرم (ص) موج می‌زد، گفت: ایشان با فقرا مهربان و بخشنده بود و سیره عملی ایشان به اندازه‌ای جذاب بود که اگر وقت بگذاریم و با شخصیت ایشان آشنا شویم، مسیر زندگی ما به کلی دگرگون خواهد شد.

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه ویژگی‌های شخصیتی پیامبر اکرم (ص) تمام شدنی نیست، گفت: ده‌ها جلد کتاب قطور در مورد شخصیت و سیره ایشان نوشته شده که مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه ما اخلاق و رفتارش با آنچه پیامبر اکرم (ص) بوده فاصله زیادی دارد، گفت: دلیل وجود این فاصله عدم آشنایی جامعه با شخصیت پیامبر اکرم (ص) است، لذا باید برای آشنا کردن جامعه با شخصیت ایشان بیشتر وقت بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این مراسم با عزاداری، مداحی ارتحال پیامبر اکرم (ص) و… همراه بود.

نظر شما