شناسهٔ خبر: 68479220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

پیامبر اکرم (ص) کامل‌ترین الگوی بشریت است

گفت: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) در اخلاق، رفتار فردی و اجتماعی نمونه بود و کسی را نمی‌توان هم طراز ایشان پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز در مراسم سالروز عزاداری رحلت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: رحلت جان‌سوز پیامبر رحمت و مهربانی بزرگ‌ترین مصیبت برای عالم هستی است.

وی افزود: وجود مقدس و نازنین پیامبر اکرم (ص) از ناحیه خداوند متعال برای آن است تا پیام خدای متعال را به بندگانش برساند و وحی الهی را به بندگانش ابلاغ کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مبعوث شده که مسلمانان کتاب خدا را تلاوت کرده و با تزکیه نفس به آن عمل کنند.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: قرار بر این است که این رسالت پیامبر و دستورات الهی تا قیام قیامت حاکم بر سبک زندگی، فکر و دل بشر باشد لذا با رحلت پیغمبر قرار نیست بشریت به سیره جاهلیت برگردد.

وی افزود: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام برای انبیاء و اولیا در طول تاریخی معرفی شده و خداوند متعال می‌فرماید او الگوی همه بشریت و همه انبیا و اولیا است که در روایات شیعه و سنی هم بیان شده است.

حجت الاسلام غفوری گفت: پیامبر (ص) اسوه حسنه و الگوی نیکویی است که در عالم هستی نظیر ندارد لذا آدمی باید در زندگی خود را به سیره و سنت پیامبر (ص) نزدیک کند که خداوند بهترین الگوی هستی را آفریده و تربیت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: وجود ایشان از نظر اخلاق فردی و اجتماعی الگو و نمونه است که در عالم هستی نظیر آن را پیدا نمی‌کنید؛ خداوند پیامبر را به معراج برد تا صالحان و مؤمنان امتش و همچنین درجات بهشت را ببیند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: هر کس یکبار با پیغمبر نشست و برخاست می‌کرد شیفته شخصیت ایشان می‌شد، ایشان با همه مهربان بود و برای همه احترام قائل بود و در برخورد با دیگران و خانواده نهایت ادب و احترام را رعایت می‌کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ما اخلاق و رفتارش با آنچه پیامبر بوده فاصله دارد، گفت: دلیل آن عدم شناخت و مطالعه آحاد جامعه در رابطه با سیره پیامبر و سایر اولیای الهی است.

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه ده‌ها جلد کتاب قطور در مورد شخصیت و سیره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام نوشته شده، تأکید کرد: مطالعه آنها به همگان توصیه می‌شود و باید برای آشناشدن جامعه با چنین شخصیتی بیشتر وقت بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما