شناسهٔ خبر: 68469577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه خدمات درمانی از شمال تا جنوب فارس

شیراز-ایرنا-طرح‌های متنوع و مختلف عمرانی در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از جنوب تا شمال استان فارس یکشنبه یازدهم شهریور به بهره‌برداری رسید و در اختیار اهالی خطه فارس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهره برداری از چند پروژه در حوزه سلامت شهرستان لامرد، راه اندازی آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهدای خشت، بهره برداری از واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهشیخ، کلنگ زنی ساخت پایگاه اورژانس غرب شهر لامرد، بهره برداری از خوابگاه دخترانه کوثر دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد در جنوب فارس، بهره برداری از پروژه های درمانی بیمارستان امام موسی کاظم(ع) شهرستان زرین دشت در جنوب شرقی و افتتاح سه پروژه عمرانی و سلامت محور در شهرستان بیضا در شمال فارس انجام شد.

توسعه خدمات درمانی از شمال تا جنوب فارس

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد با اعلام خبر راه اندازی آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خشت گفت: در حوزه روستایی، آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خشت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان به همت خیرین عرصه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به بهره برداری رسید.

علی علی پور افزود: این آزمایشگاه تمام آزمایش های سطح یک روستایی را به جمعیت زیر پوشش ارایه می کند.

برگزاری آیین بهره برداری از واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهشیخ

با حضور نمایندگان و مسئولان شهرستانی دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهشیخ لامرد، به بهره برداری رسید.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان لامرد در این آیین گفت: دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهشیخ یکی از پروژه های مورد نیاز در این مرکز محسوب می شود که با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان با کمک نیک اندیشان عرصه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، به مرحله بهره برداری رسیده است.

یعقوب رضایی اضافه کرد: این دندانپزشکی مجهز به یک یونیت دندانپزشکی است و خدماتی مانند جرم گیری، پالپوتومی، فیشورسیلنت، کشیدن دندان شیری، فلوراید تراپی و انواع ترمیم های یک سطحی و دو سطحی را به جمعیت زیر پوشش مرکز خدمات جامع سلامت دهشیخ و روستاهای همجوار ارایه می دهد.

او، افزایش خدمات دهی در روستاها را موجب سهولت در کار و کاهش مراجعه مردم به شهر برای دریافت خدمات سلامت، عنوان کرد.

توسعه خدمات درمانی از شمال تا جنوب فارس

کلنگ زنی ساخت پایگاه اورژانس غرب شهر لامرد

با حضور نماینده و مسئولان شهرستان های لامرد و مهر و نیک اندیشان حوزه سلامت شهرستان ، کلنگ ساخت پایگاه اورژانس غرب شهر لامرد به زمین زده شد.

توسعه خدمات درمانی از شمال تا جنوب فارس

نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تقدیر از پیگیری های سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد برای ساخت این پایگاه اورژانس، گفت: با همکاری مسوولان شهر لامرد، تلاش می کنیم تجهیزات مورد نیاز این پایگاه تا پیش از اتمام ساخت پروژه، تهیه شود.

سید موسی موسوی با تقدیر از خیر نیک اندیش حوزه سلامت که در ساخت این پایگاه اورژانس مشارکت دارد، نجات جان تنها یک انسان را همانند نجات جان تمام بشریت عنوان کرد.

معاون بهداشتی شبکه و درمان شهرستان لامرد نیز در آیین کلنگ زنی این پایگاه اورژانس، گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با یکی نیک اندیشان سلامت برای ساخت پایگاه اورژانس غرب شهر لامرد به امضا رسیده است، این پایگاه اورژانس با زیربنای ۱۴۰ متر مربع در زمینی با مساحت ۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته می شود.

یعقوب رضایی افزود: بزرگ ترین هدف از ساخت این پایگاه اورژانس، کاهش زمان حضور نیروهای اورژانس، بر بالین بیماران به ویژه در سمت غرب و شمال غربی و روستاهای غرب شهر لامرد است که امیدواریم به زودی، به بهره برداری برسد.

بهره برداری از خوابگاه دخترانه کوثر دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد

آیین بهره برداری از خوابگاه دخترانه کوثر دانشکده پرستاری حضرت ام البنین(س) لامرد با حضور معاون استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد، اعضای شورای اسلامی، رئیس دانشکده و جمعی از مسوولان لامرد برگزار شد.

رئیس این دانشکده نیز گفت: بهسازی و تجهیز ساختمان خوابگاه دخترانه کوثر به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۸۰ نفر دانشجو با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به همت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز انجام شده است.

جواد سلامی با تقدیر از تلاش و حمایت های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مجموعه سلامت شهرستان افزود: دانشگاه و دانشجو از محورهای توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می شوند و سرای دانشجویی به عنوان خانه دوم دانشجو اهمیت ویژه ای در ارتقاء نشاط معنوی، حفظ آرامش روحی و جسمی، اعتلای شخصیت و افزایش کیفیت تحصیلی دانشجویان دارد؛ بی شک توسعه کمّی و کیفی سراهای دانشجویی از جایگاه ویژه ای نزد مسوولان مربوطه با توجه به ضرورت تحقق اهداف دانشگاه در خصوص تولید علم و نیروی انسانی توانمند علمی برخوردار خواهد بود.

او در ادامه از تصویب سه رشته جدید هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی در این واحد آموزشی و ارتقای کمّی و کیفی فضاهای آموزشی پژوهشی خبر داد.

توسعه خدمات درمانی از شمال تا جنوب فارس

بهره برداری از پروژه های درمانی بیمارستان امام موسی کاظم(ع) شهرستان زرین دشت

بخش جدید اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم(ع) شهرستان زرین دشت نیز با هدف افزایش ظرفیت تخت‌ها با حضور نماینده، مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان زرین‌دشت، به بهره برداری رسید. سرپرست شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان زرین دشت در این آیین افتتاحیه گفت: بخش جدید اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم(ع) با هدف بهبود ارایه خدمات پزشکی و درمانی به جامعه با تخصیص ۱۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

علی نقدی زاده اضافه کرد: روند توسعه و بهبود زیرساخت های درمانی در بیمارستان زرین دشت در حالی با موفقیت انجام شده که با نوسانات شدید اقتصادی و چالش های روزافزون مالی رو به رو بوده ایم.

او با تاکید بر این که روند خدمت رسانی به بیماران و جامعه دردمندان در هیچ شرایطی متوقف نمی شود، اظهار امیدواری کرد پیشرفت هایی که در عرصه گسترش زیرساخت های درمانی انجام می شود، زمینه ساز رونق مشارکت خیرین و نیکوکاران شود و این در حالی است همواره از مساعدت ها و کمک های آنان برای خدمتگزاری به مردم بهره مند هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان زرین بیان کرد: بیمارستان امام موسی کاظم(ع) از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و پس از گذشت ۱۳ سال، نیاز به بهسازی و نوسازی تاسیسات، تجهیزات و بنای بخش اورژانس، آزمایشگاه و رادیولوژی که به دلیل کار شبانه روزی دچار فرسودگی شده بود، ضروری به نظر می رسید؛ بخش اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم(ع) حجم گسترده ای از مراجعات مهم و فوریت های پزشکی را به خود اختصاص می دهد؛ به همین دلیل فضای این بخش دیگر پاسخگوی نیازهای مراجعان نبود و عملیات نوسازی و بهسازی در دستور کار قرار گرفت.

نقدی زاده افزود: پروژه اتفاقات بیمارستان شهرستان زرین دشت نیز با زیربنای ۹۶۰ مترمربع و با هزینه بهسازی ۸۰ میلیارد ریال با صرف هزینه ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و پروژه آزمایشگاه با زیربنای ۳۲۲ متر مربع و با هزینه ۵۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: همچنین پروژه بازسازی رادیولوژی و سونوگرافی با ۱۳۰ متر مربع زیربنا بهسازی و چهار میلیارد ریال هزینه داشته است که سه میلیارد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و یک میلیارد نیز از سوی خیرین تامین سلامت شهرستان زرین دشت تامین شده است؛ همچنین هزینه خرید دستگاه نیز ۳۵ میلیارد ریال بوده است.

افتتاح سه پروژه عمرانی و سلامت محور در شهرستان بیضا

رییس شبکه بهداشت و درمان بیضا نیز در آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان، بخش فیزیوتراپی بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) و پایگاه اورژانس ۱۱۵ آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: با بهره برداری از این پروژه ها به ۴۳ هزار نفر جمعیت ثابت و ۴۰۰ نفر جمعیت عشایری، خدمات رسانی می شود.

سعید اکبری با اشاره به افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ آزاد راه شیراز - اصفهان گفت: نگاه ما، نگاهی سلامت محور است و سلامت جامعه از مهم ترین ارکان مورد توجه عرصه سلامت به شمار می رود و این پروژه گامی مهم و ارزشمند در کاهش زمان امداد رسانی و بررسی سریع و همه جانبه موقعیت های حساس و بحران زا است و امیدواریم با بهره برداری از این پایگاه اورژانس، به نیازهای مردم به طور مناسب و شایسته پاسخ داده شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان بیضا همچنین با اشاره به بهره برداری از بخش فیزیوتراپی بیمارستان قمر بنی هاشم(ع) افزود: این بخش دارای چهار کابین مجهز به الکتروتراپی، اتاق ورزش تمرین درمانی، طب سوزنی خشک، شاک ویو درمانی، لیزر پرتوان و الکترو اکوپانچر است.

او با اشاره به عدم دسترسی مردم به خدمات فیزیوتراپی در سال های گذشته، گفت: ارایه بالاترین سطح خدمات درمانی و رفاهی از اهداف همیشگی حوزه سلامت است که امیدواریم با تلاش همه مجموعه بهداشت و درمان در مسیر تحقق این هدف گام برداریم.

اکبری ادامه داد: پروژه ساختمان ستاد شبکه نیز در دو طبقه با زیربنای هزار متر مربع تکمیل و بهره برداری شده است.

نظر شما