شناسهٔ خبر: 68459419 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رتبه سوم کنکور ریاضی: کلاس کنکور نرفتم/ بین ۶ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم

تهران- ایرنا- رتبه سوم کنکور گروه ازمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: برای موفقیت در این آزمون از سال دوازدهم به صورت جدی شروع به مطالعه کردم و به کلاس‌ کنکور نرفتم و در مدرسه می‌خواندم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، کارنامه علمی (ملاک انتخاب رشته) و رتبه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ جمعه شب گذشته (نهم شهریور) در سامانه https://my.sanjesh.org بارگذاری شد. براساس اعلام نتیجه سازمان سنجش احسان رضوی از تهران رتبه سوم گروه ریاضی و فنی را کسب کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره موفقیت خود توضیح داد: برای موفقیت در کنکور سراسری از سال دوازدهم به صورت جدی شروع به درس خواندن کردم.

رضوی افزود: برای موفقیت در کنکور در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم، همگام با آموزش‌های مدرسه پیش رفتم و طبق برنامه‌های مدرسه در برهه‌های زمانی مختلف روزانه بین ۶ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم.

دارنده رتبه سوم گروه ریاضی درخصوص برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت گفت: با برگزاری کنکور به این روش استرس دانش آموزان کمتر شده است. بنده در نوبت اول کنکور از نتیجه راضی نبودم اما در نوبت دوم شرایط بهتری داشتم و موفق بودم.

وی درباره تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور معتقد است که باید نحوه برگزاری آزمون و تصحیح سوالات مورد بازنگری قرار گیرد.

رضوی بیان کرد: تصحیح سوالات نهایی درست نیست و افرادی که تصحیح می‌کنند مطابق سلیقه خود عمل می‌کنند. توجهی به راه‌هایی که دانش آموزان برای رسیدن به پاسخ نهایی طی کرده‌ ندارند و در مجموع می‌توان گفت سلیقه‌ای عمل کردن تصحیح‌کنندگان یکی از معضلات است.

رتبه سوم کنکور ریاضی: کلاس کنکور نرفتم/ بین ۶ تا ۱۰ ساعت درس می‌خواندم

وی ادامه داد: معضل دیگر در فراینده تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و ورود به دانشگاه نحوه برگزاری امتحانات نهایی است و همواره تقلب‌هایی در این زمینه وجود دارد که باید برطرف شود.

احسان رضوی دارنده رتبه سوم کنکور گروه ریاضی و فنی تمایل دارد در دانشگاه صنعتی شریف و در یکی از رشته‌های مهندسی کامپوتر، مکانیک، عمران یا صنایع تحصیل کند.

به گزارش ایرنا، در گروه علوم ریاضی به ترتیب، امیرحسین سلیمانی تازه‌کندی از تبریز، امیرمحمد محقق دولت‌آبادی از تهران، احسان رضوی از تهران، فرزاد حلاج‌مقدم از فردوس خراسان جنوبی، مهدی ابوطالبی از یزد، ارشیا شکوری از تهران،‌ علی فتحی از قزوین، رضا گل‌بهار از تبریز، اشکان میرزایی صفی‌آبادی از مشهد و محمد سجاد حسنی اردستانی از تهران، موفق به کسب رتبه‌های اول تا دهم شدند.

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳ برگزار شده است. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر و بخش کشور برگزار شد و در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب شرکت کردند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ در ۴۰۸ شهرستان و ۵۲۵ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یک هزار و ۷۴۷ حوزه فرعی برگزار شد و ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر در آن شرکت کردند. با توجه به تعویق دو هفته‌ای در برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری، مسؤولان سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پیش بینی کرده اند که نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

نظر شما