شناسهٔ خبر: 68431720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه آستارا:

اولویت‌های مورد تاکید رهبر انقلاب باید سرلوحه کار دولتمردان قرار گیرد

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارا گفت: اولویت های مورد تاکید رهبر انقلاب در نشست روزهای اخیر رئیس جمهور و اعضای دولت چهاردهم با ایشان، باید سرلوحه کار آنها قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان در نماز جمعه این هفته شهرستان آستارا اظهارکرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت چهاردهم توصیه‌هایی به آنان داشتند که اگر این تاکیدات را مورد توجه قرار داده و مطابق آن عمل کنند همه مشکلات و معضلات کشور حل و فصل خواهد شد.

وی افزود: مهمترین دغدغه رهبر فرزانه انقلاب معیشت و اقتصاد مردم است و باید با یک سری اقدامات عملی خوب که نشانه‌ها و تغییرات آن در زندگی مردم نمود یابد، جلو برود و امیدوراریم بزودی به این تاکیدات عمل شود.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: دولت در زمینه جوانی جمعیت، انتخاب مدیران لایق و مدبر، توجه به تولیدات داخلی و رفع تورم در جامعه باید اقدامات موثری انجام دهد تا مردم از یکسری مشکلات رهایی یابند.

حجت الاسلام صالحیان در بخشی دیگر از سخنانش بیان کرد: اسرائیل جنایتکار با کودک‌کشی و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه راه به جایی نخواهد برد و مردم جهان بدانند وجود این غده سرطانی به همه بشریت ضربه وارد می کند و همه باید در راستای نابودی آن اقدام عملی کنند و اعتراضات به اقدامات اسرائیل جنایتکار محدود به چند کشور و دولت نشود.

وی تصریح کرد: همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) در دنیا به نماد اسلام و استکبار ستیزی بدل شده است و حضور بیش از بیست میلیون نفر در این مراسم نشان می دهد که امام حسین (ع) و مکتب ایشان جهانی شده و آزادیخواهان عالم، گرد این پرچم جمع می شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی آستارا همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: سیل سال گذشته که در آستارا رخ داد موجب خسارات بسیار زیادی در این شهرستان شد و هنوز بعد از یک سال بخش عمده مشکلاتی که بر مردم وارد شده، جبران نشده است از اینرو از مسئولان انتظار است در راستای حل این معضلات اقدام کنند البته اقدامات خوبی صورت گرفته ولی پیگیری و به ثمر نشاندن آنها باید تا حصول نتیجه ادامه یابد.

امام جمعه شهرستان آستارا تاکید کرد: اگر در گمرک آستارا آزمایشگاه، قرنطینه، تیرپارک مجهز و غیره تامین و ساخته شود می تواند بخش عمده ای از مشکلات این شهرستان مرزی را حل کند تا هم کامیون‌داران و هم تجار به راحتی بتوانند به کار اقتصادی خود بپردازند.

وی در بخشی دیگر از خطبه ها به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان و یادواره شهدای آستارا اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره ها در سطح شهرستان، استانی و کشوری می تواند به زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک و ما را هوشیار کند که در این کشور خون های زیادی در راستای بالابردن پرچم پر افتخار ایران اسلامی ریخته شده است.

وی ادامه داد: از همه مردم دعوت می کنیم در این یادوراه که از امشب به مدت پنج شب در ساحل آستارا برگزار می شود حضور پرشور داشته باشند تا بتوانیم بخشی از وظیفه خود را انجام دهیم.

شهرستان آستارا با جمعیت ۹۵ هزار نفری در غربی‌ترین نقطه گیلان در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

نظر شما