شناسهٔ خبر: 68429638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی:

با تصویب «سند جامع صنایع فرهنگی» می‌توانیم الگوی حرکتی را برای توسعه صنایع دستی تعریف کنیم

سینماپرس: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح یک مجموعه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بام زاهدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تصریح کرد: در بازدید از استان سیستان و بلوچستان مجموعه گردشگری در بام زاهدان با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد تومانی بخش‌خصوصی به بهره برداری رسید.

وی به طرح دیگر گردشگری که در دست احداث بود نیز اشاره و عنوان کرد: یک طرح دیگر هم از سوی بخش خصوصی در دست احداث است که تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: جلساتی با استاندار محترم و کارشناسان در خصوص شهر سوخته داشتیم و سعی ما برآن است تا تمدن زیر خاک را آنگونه که تاکنون حفظ شده بتوانیم احیا و به بازدید جهانیان بگذاریم.

صالحی امیری در ادامه با اشاره به اینکه این استان همچنین در بخش صنایع دستی ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ۵۰ هزار هنرمند در رشته صنایع دستی فعال هستند که ۱۴هزار نفر از آنان ساماندهی شده اند.

وی گفت: خرسندم اعلام کنم بانوان این استان در حوزه صنایع دستی فعال اند و در کارگاه‌های کوچک ده‌ها زن در حال تولید صنایع دستی هستند که محصولاتشان در کشورهای هند، مالزی، عمان، ایتالیا و دیگر کشورها ارائه می‌شود.

صالحی امیری همچنین به ظرفیت بالای همه استان‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و عنوان کرد: باید ظرفیت‌ها را در همه استان‌ها شناسایی و معرفی کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به حوزه میراث فرهنگی در دیدار اخیر و همچنین برنامه هفتم بیان کرد: برنامه هفتم، فصل معینی را در مورد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخصیص داده است و می‌تواند راهگشای بسیاری از چالش‌های موجود در این حوزه باشد.

صالحی امیری تاکید کرد: مطالبات زیادی از گذشته در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود داشت که در برنامه هفتم محقق شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برنامه هفتم، راهگشای تمام مسائل و مشکلاتی است که ما در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با آن روبرو بوده ایم.

صالحی امیری از تصویب «سند جامع صنایع فرهنگی» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و افزود: با تصویب این سند، می‌توانیم الگوی حرکتی را برای توسعه صنایع دستی تعریف کنیم.

نظر شما