شناسهٔ خبر: 68430960 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

اهدای 706 جلد کتاب به دبیرستان شهید آوینی مشهد

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای 706 جلد کتاب به دبیرستان شاهد شهید آوینی مشهد مقدس توسط این سازمان، خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین خسروی با اعلام این خبر بیان کرد: این مجموعه کتاب اهدایی شامل قرآن، ادعیه و همچنین کتاب‌هایی با موضوعات دینی متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۵ سال است که بنا به درخواست مدیریت این دبیرستان پسرانه زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به دبیرستان، تحویل داده شده است.
وی افزود: دبیرستان دوره اول شاهد شهید آوینی با رویکرد تربیتی- دینی و قرآنی، در طول سال تحصیلی به‌صورت مستمر هفتگی برای دانش‌آموزان محفل انس با قرآن و مراسم زیارت عاشورا در قالب هیئت دانش‌آموزی (سخنرانی و مداحی) برگزار می‌کند.
خسروی گفت: بیشترین عناوین کتاب‌های اهدایی این مجموعه علاوه بر قرآن، شامل کتاب‌هایی همچون منتخب ادعیه و زیارت، اعمال شب قدر، اعمال ماه رجب، تفسیر نمونه، ستارگان درخشان، می‌شود.
 همچنین ۴۰۰ جلد کتاب جیبی شامل ادعیه، حج، قیامت، شهدا، ارتباط با خدا، توسل و زیارت، در این مجموعه اهدایی وجود دارد. 
وی خاطرنشان کرد: معاونت کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این حرکت‌های فرهنگی را در راستای انجام وظیفه ذاتی و سازمانی خود با هدف ارتقا و توسعه فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی شهر مشهد و دیگر شهرهای کشور، انجام می‌دهد.

نظر شما