شناسهٔ خبر: 68411873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون:

سرانه فضای سرپوشیده ورزشی تیران پاسخگو نیست

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون گفت: سرانه فضای سرپوشیده ورزشی این شهرستان پاسخگو نیاز هیئت‌های ورزشی نبوده و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد بهارلویی امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در نشست مشترک با سرپرست هیئت ژیمناستیک استان اصفهان و جمعی از مربیان این هیئت ورزشی در سالن جلسات اداره ورزش و جوانان تیران و کرون اظهار کرد: سرانه فضای سرپوشیده ورزشی این شهرستان نسبت به جمعیت و گستردگی جمعیت پاسخگو نبوده و با چالش کمبود سالن ورزشی به خصوص در رشته‌های توپی و رزمی روبرو هستیم.

وی افزود: تیران و کرون در رتبه ۱۹ سرانه ورزشی استان اصفهان قرار دارد و در مقایسه با تعدادی از شهرستان‌های درجه ۳ هم وضعیت خوبی ندارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با بیان اینکه کمبود سالن ورزشی تخصصی در این شهرستان یک معضل جدی است، خاطرنشان کرد: نبود سالن ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک و کمبود امکانات ورزشی بانوان برای فعالیت‌های تخصصی هیئت‌ها مشکل‌ساز بوده که احداث سالن‌های جدید در دستور کار قرار دارد، اما نیاز به اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین است.

بهارلویی ادامه داد: دستگاه‌های اداری مثل هلال احمر، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شهرداری‌ها و دانشگاه‌ها با احداث فضاهای ورزشی می‌توانند در رفع این نیاز و انجام مأموریت‌های سازمانی خود همکاری کنند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از نیروهای جوان برای مدیریت‌های ورزشی، گفت: جریان جوان‌گرایی در مدیریت هیئت‌های ورزشی ایجاد شده تا شاهد تحول در مدیریت و از طرفی ارائه برنامه‌های جدید و قهرمان‌پروری باشیم.

عدم غفلت از ورزش شهرستان‌ها در توسعه ورزش اصفهان

احسان خردمندنژاد سرپرست هیئت ژیمناستیک استان اصفهان به ظرفیت‌های نهفته در ورزش شهرستان‌ها اظهار کرد: نباید از این استعدادها و فرصت‌های موفق غفلت کرد که البته در برهه‌ای از زمان چنین اتفاقی در بعضی از رشته‌های ورزشی رقم خورده است.

وی ادامه داد: در ورزش ژیمناستیک از گذشته تا کنون استعدادهای ورزشی در شهرستان‌ها وجود داشته و باعث افتخار استان اصفهان بوده است و در دوره مدیریت جدید هم به این حوزه توجه خواهد شد.

سرپرست هیئت ژیمناستیک استان اصفهان استعدادشناسی، قهرمان‌پروری و ارتقای سطح توانمندی مربیان را مهم خواند و اذعان داشت: هیئت‌های شهرستانی برای ارتقای سطح جایگاه خود تلاش کرده و رئیس هیئت با همکاری مربیان و به واسطه راهبردهای مدیریتی به رشد این رشته ورزشی کمک کنند.

سرپرست هیئت ژیمناستیک استان اصفهان به برگزاری مجمع انتخاب رئیس این هیأت اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع در اولویت برنامه‌های اخیر هیئت قرار دارد.

نظر شما