شناسهٔ خبر: 68413095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

رتبه سومی این استان در پرداخت تسهیلات گردشگری

منبع: ايسنا

اقتصادنیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری توسط استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «حسن محمدی‌ادیب» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شامگاه، ۷ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در استانداری اردبیل گفت: در حوزه میراث فرهنگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت پاسداشت و حراست از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی برای اولین بار در سطح کشور یک پایگاه جهانی ردیف بودجه اختصاص دریافت کرد و در حال تلاش برای اخذ مجوز ماده ۲۳ برای این موضوع هستیم.

وی از پیگیری مشکلات مردم در جوار بناهای تاریخی ثبت شده خبر داد و افزود: در همین راستا بازنگری ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل انجام شد.

محمدی‌ادیب از پیشنهاد جمعه مسجد اردبیل در قالب مساجد ایرانی برای ثبت جهانی خبر داد و ادامه داد: ۶ بنای تاریخی در استان نیز برای بازسازی، نگهداری و بهره‌برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از بهره‌برداری از ۱۴ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت سالجاری در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این استان رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری را از آن خود کرده است.

وی همچنین با اشاره برگزاری موفقیت‌آمیز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در دولت سیزدهم، ادامه داد: این رویداد فرصت‌های گردشگری استان اردبیل را به جهان معرفی کرد و بیش از ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی از رسانه‌های کشورهای مختلف پخش شد.

نظر شما