شناسهٔ خبر: 68410888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

۶۱ طرح گردشگری استان اردبیل در دولت سیزدهم اجرا شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: ۶۱ طرح گردشگری ۱۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان در طول خدمت دولت سیزدهم اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن محمدی ادیب عصر چهارشنبه در نشست خبری تبیین خدمات دولت سیزدهم در استانداری اردبیل اظهار کرد: اعلام ۱۷۳ موافقت اصولی با اجرای طرح‌های گردشگری، صدور ۴۳ مجوز احداث اماکن گردشگری و افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان از دیگر کارهای صورت گرفته در سه سال اخیر است.

وی افزود: در این مدت برای ۲ منطقه نمونه گردشگری استان، سرمایه گذار فعال انتخاب کرده ایم که بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهند کرد و کتاب معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری گردشگری اردبیل در ٢ زبان چاپ و منتشر و دهمین جلسه کمیته سرمایه گذاری گردشگری در استان اردبیل در سال جاری برگزار شده است و از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ هزار نفر در ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال هستند و در دولت سیزدهم ۱۸۰ نفر از آنها بیمه شدند و پرونده ثبت جهانی روستای عنبران شهرستان نمین با عنوان روستای جهانی گلیم در وزارتخانه متبوع در حال تکمیل است و برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در اردبیل، ظرفیت‌های کشوری و استانی این صنعت را بیشتر نمایان کرد.

بنای تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دارای ردیف بودجه می‌شود

محمدی ادبی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی به پشتوانه حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بازدید از بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، اختصاص ردیف اعتبار ویژه برای این مجموعه تاریخی و جهانی را پیگیری کردیم و رقم اعتبار اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

وی افزود: مشکلات مردم در جوار بناهای تاریخی ثبت شده را پیگیری کردیم و به بازنگری ۱۸ بنای ثبتی در شهر اردبیل اقدام شد و کاروانسرای صائین شهرستان نیر هم به ثبت جهانی رسید.

او گفت: جمعه مسجد اردبیل را در قالب مساجد ایرانی برای ثبت جهانی پیشنهاد کرده ایم و ۶ بنای تاریخی در استان نیز برای نگهداری و سرمایه گذاری بخش تخصصی به سرمایه گذاران متعهد واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: در این بناها برای خدمات دهی به گردشگران و مسافران بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد و ۳۷ کارگاه مرمت بنای تاریخی در استان اردبیل فعال است و در هفته دولت امسال، ۱۲ بنای تاریخی مرمت شده به بهره برداری رسید.

۱۴ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل در هفته دولت افتتاح شد

محمدی ادیب گفت: در هفته دولت امسال روی هم رفته ۱۴ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری در استان اردبیل به بهره برداری رسید و این استان رتبه سوم پرداخت تسهیلات گردشگری را دارد.

وی افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت‌های گردشگری استان اردبیل را به جهان معرفی کرد و بیش از ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی از تلویزیون کشورهای مختلف پخش شد و تفاهم نامه‌های منعقد شده در آن رویداد در حضور شخصیت‌های جهانی و منطقه ای، به زودی به مرحله اجرا در می آیند و تاثیرات آن رخداد جهانی در رونق صنعت گردشگری استان اردبیل آشکار است.

به گزارش ایرنا استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما