شناسهٔ خبر: 68404486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روز ۳۲۷ طوفان‌الاقصی|یورش ارتش رژیم اسرائیل به کرانه باختری - اکو

اقتصاد ایران: یورش بی‌سابقه به کرانه باختری و شهادت ۱۱ فلسطینی در این حمله، هلاکت نظامی صهیونیست در نوار غزه و شهادت بیش از ۱۰ نفر در غزه از مهمترین تحولات روز ۳۲۷ طوفان الاقصی است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 227 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و در شرایطی که بمباران مناطق مختلف این باریکه همچنان ادامه دارد، ارتش اشغالگر صهیونیستی با همراهی آژانس امنیت داخلی این رژیم (شاباک) تهاجم وسیعی را از زمین و هوا در شهرهای شمال کرانه باختری و دره اردن آغاز کرده است.

در این میان سیل آوارگی اهالی شهر دیرالبلح در مرکز غزه همچنان ادامه دارد، ارتش اشغالگر روز یکشنبه از ساکنان مناطق شرقی این شهر خواسته بود تا خود را به منطقه «المواصی» در غرب دیرالبلح و خان‌یونس به عنوان منطقه به اصطلاح امن برسانند، به گفته شهردار دیرالبلح دستور ارتش اسرائیل، موجب آوارگی بیش از 250 هزار نفر می‌شود که در نوع خود یک فاجعه انسانی است.

در بخش تحولات سیاسی نیز، رسانه های عبری از جمله وب سایت Ynet شامگاه سه شنبه گزارش دادند که یک هیئت فنی از سازمان موساد، ارتش اشغالگر اسرائیل و سرویس امنیت عمومی (شین بت) امروز در راستای ادامه مذاکرات آتش‌بس به شهر دوحه پایتخت قطر سفر خواهند کرد؛ مذاکراتی که هیچ کدام از طرف‌ها امید چندانی به ثمربخش بودن آن ندارند.

مهمترین تحولات روز 327 طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

************************************************

شهروندان فلسطینی خواستار برپایی تظاهرات در رام الله شدند

شهروندان فلسطینی با دادن فراخوان‌هایی از مردم و گروه‌های فلسطینی خواستند در  راستای حمایت از مردم غزه و محکوم کردن یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری ظهر امروز تظاهرات برگزار کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شد

اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، گفت که باید با تهدید کرانه باختری همانند غزه رفتار کنیم. کاتس خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شد و گفت باید فلسطینیان را از این منطقه اخراج کرد تا تهدیدی متوجه رژیم صهیونیستی نباشد.

برق اردوگاه جنین در پی حمله اشغالگران صهیونیست قطع شد

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که در پی حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و هدف قرار دادن ترانس‌های برق در ورودی این اردوگاه، برق این منطقه به طور کامل قطع شده است.

عملیات طوفان الاقصی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

شهادت 11 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل به شمال کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی بعد از یورش گسترده به کرانه باختری از شهادت 11 نفر از جمله شش نفر در جنین و پنج نفر در طوباس در خلال یورش بامداد امروز نظامیان صهیونیست به شمال کرانه باختری خبر داد.

  هلاکت نظامی صهیونیست در غزه

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد که گروهبان آمیت فریدمن، 19 ساله، از اعضای گردان 932، تیپ ناخال، در درگیری‌های جنوب نوار غزه کشته شده است.

عملیات طوفان الاقصی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

4 شهید در بمباران خانه‌ای در غزه

در پی بمباران یک خانه مسکونی در شرق شهر خان‌یونس، تاکنون شهادت 4 نفر و مجروحیت تعدادی دیگر گزارش شده است.

جنبش مجاهدین فلسطین: آمریکا مسئول یورش به کرانه باختری است

جنبش مجاهدین فلسطین در بیانیه‌ای تهاجم بزرگ ارتش اسرائیل به کرانه باختری را در ادامه نسل‌کشی مردم غزه و دولت آمریکا را مسئول این تهاجم گسترده دانست.

این جنبش فلسطینی در ادامه از تمامی ساکنان کرانه باختری و آن‌هایی که توانایی به دست گرفتن سلاح را دارند، خواستار مقاومت در برابر اشغالگران شد و از نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان نیز خواست تا برای دفاع از ملت فلسطین وارد عمل شود و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را کنار بگذارد.

جهاد اسلامی: مجاهدین فلسطینی به شدت در حال مقاومت در برابر اشغالگران هستند

جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از درگیری‌های به غایت شدید میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در شهرهای کرانه باختری خبر داد.

جهاد اسلامی گفت که رژیم اسرائیل تلاش دارد به واسطه این یورش، میدان نبرد را به کرانه باختری بکشاند و معادلات جدیدی میدانی را به مقاومت فلسطینی تحمیل کند.

لشکرکشی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری

ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز (چهارشنبه 7 شهریور) از عملیات گسترده نظامی در شهرها و اردوگاههای شمال کرانه باختری خبر داد. رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این یورش چندین روز به طول خواهد انجامید. ارتش اشغالگر اسرائیل و شاباک با صدور بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که برای از بین بردن گروههای مقاومت مسلحانه فلسطینی در کرانه باختری عملیات بزرگی را در شهرهای جنین و طولکرم در شمال کرانه باختری آغاز کرده‌اند.

طبق این بیانیه، در  این لشکرکشی صدها نظامی اسرائیلی مشارکت دارند. ارتش اشغالگر اسرائیل و سازمان شاباک همچنین به احتمال کوچ اجباری ساکنان مناطق مورد هدف اشاره کردند. رادیو ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که تهاجم امروز بزرگترین عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری از سال 2002 تاکنون است.

حماس: نبرد بزرگ بر سر مسجدالاقصی و بیت المقدس خواهد بود

«زاهر جبارین» رئیس جنبش حماس در کرانه باختری به شبکه الجزیره گفت که مردم فلسطین چاره و گزینه‌ای جز مقاومت ندارند.

او همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو در راستای منافع شخصی خود مانع توافق می‌شود و ترجیح می‌دهد جنگ به درازا بکشد.

جبارین تأکید کرد که آنچه اکنون در حال رخ دادن است یک جنگ مذهبی است و نبرد بزرگ بر سر مسجد مبارک الاقصی و بیت المقدس خواهد بود.

حمله پهپادی ارتش اشغالگر به یک خودرو در لبنان

شبکه المنار از حمله پهپادی ارتش اشغالگر اسرائیل به یک کامیون در استان البقاع در شرق لبنان خبر داد. در این حمله تنها راننده کامیون دچار جراحت سطحی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما