شناسهٔ خبر: 68402244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین:

حمله اسرائیل به کرانه باختری تکمیل جنگ فراگیر علیه خاک و مقدسات فلسطین است

تهران-ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در راستای تکمیل جنگ فراگیر علیه ملت، خاک و مقدسات فلسطین است و تمام دنیا باید فوری با تندروی های کابینه این رژیم مقابله کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که تجاوز کنونی رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری در راستای تکمیل جنگ فراگیر علیه ملت، خاک و مقدسات فلسطین انجام می شود.

در این بیانیه آمده است که مسئولیت این تنش خطرناک برعهده رِژیم اشغالگر و طرف آمریکایی است که از تداوم این جنگ حمایت می کند. این سیاست تنش زا، امنیت و ثبات را برای هیچ کسی به ارمغان نخواهد آورد و همه طرف ها بهای این حماقت های رژیم اسرائیل را خواهند داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: از طرف آمریکایی می خواهیم که فورا وارد عمل شود و رژیم اشغالگر را مجبور به توقف جنگ فراگیر علیه ملت، خاک و مقدسات ما کند. تمام دنیا باید تحرکات فوری اتخاذ و با این کابینه تندرو که خطری برای منطقه و جهان است، مقابله کند.

منابع خبری بامداد چهارشنبه از آغاز عملیات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش این منابع، تاکنون ۱۱ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر جنین و اردوگاه الفارعه واقع در شمال کرانه باختری شهید شدند.

در همین حال، روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت که عملیات در شمال کرانه باختری چند روز به طول خواهد انجامید و بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

رادیو رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که عملیات در شمال کرانه باختری، بزرگترین عملیات از سال ۲۰۰۲ میلادی در این منطقه خواهد بود.

جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری را محکوم کردند.

جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا واقعیت‌های میدانی جدیدی را با هدف تسخیر و الحاق کرانه باختری اشغالی و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین تحمیل کند.

به نوشته این بیانیه، لشکرکشی به کرانه باختری اشغالی در چارچوب برنامه‌های دشمن برای تحمیل کنترل بر شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد.

«زاهر جبارین» رئیس جنبش حماس در کرانه باختری نیز گفت که ملت فلسطین ثابت کرده که هیچ ترس و ابایی از تهدیدهای رژیم صهیونیستی ندارد.

وی افزود که در این مرحله حساس که ملت فلسطین در آن قرار دارد، باید وحدت محقق شود.

رئیس حماس در کرانه باختری ادامه داد: ملت فلسطین علیرغم همه جنایات دشمن صهیونیستی تسلیم نخواهد شد.

جبارین همچنین مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با همه ابزارها و راه‌های ممکن را حق مسلم ملت فلسطین دانست و گفت که آنچه اکنون در جریان است یک جنگ کاملاً دینی در نتیجه اقدامات مسئولان تندروی اسرائیلی است.

نظر شما