شناسهٔ خبر: 68401675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کاتس: برخورد با کرانه باختری مثل غزه باشد

ایسنا

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی وقیحانه خواستار تخلیه موقت ساکنان کرانه باختری شد و گفت نحوه برخورد با تهدیدات در کرانه باختری باید همانند نحوه عملکرد در نوار غزه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «ما باید با تهدیدات در کرانه باختری مانند غزه برخورد کرده و تخلیه موقت ساکنان آن را اجرایی کنیم، زیرا این جنگ بر سر همه چیز است.»

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه یاوه‌گویی‌هایش افزود: «ایران در حال تلاش برای ایجاد یک جبهه خشونت در کرانه باختری علیه اسرائیل براساس الگوی غزه و لبنان است».

یسرائیل کاتس همچنین اظهار کرد باید به صورت موقت فلسطینی‌ها از کرانه باختری تخلیه شوند.

پیشتر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه اردوگاه آوارگان «جنین» در کرانه باختری شده بود و گفت رژیم صهیونیستی باید با این اردوگاه رفتاری مشابه با رفتار خود با غزه داشته باشد.

او اردوگاه‌های پناهندگان را «کانون شرارت» توصیف کرد و مدعی شد این اردوگاه‌ها نه در کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین، بلکه تحت کنترل ایران هستند. کاتس گفت: «اردوگاه پناهجویان جنین باید تخلیه شود و باید همان کاری را با آن کرد که با غزه کردیم.»

همزمان با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم یورش‌ها، بازداشت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه‌ای را علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس انجام داده‌ است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه نیروهای مقاومت فلسطین در جنین و طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی آغاز کرد که در نتیجه آن ۱۱ فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در ارتش این رژیم مدعی شدند که «عملیات نظامی فعلی در کرانه باختری بزرگترین عملیات ۲۲ سال گذشته است و هزاران سرباز برای اجرای این عملیات انتخاب شدند و پیش‌بینی می‌شود چند روز ادامه یابد».

نظر شما