شناسهٔ خبر: 68400479 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

تولید سالانه ۲۶ میلیون تن میوه در کشور

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۲۶ میلیون تن میوه در حوزه باغی تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای کشاورزی بخشی از آن صادر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برومندی ظهر امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در سالن اجتماعات شهدای جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ میلیون تن میوه سالانه در حوزه باغی تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای کشاورزی بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت واردات محصولات کشاورزی، افزود: امروز چند محصول به ویژه موز و نارگیل به کشور وارد می‌شود که سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌کند، حال تصور کنید اگر در حوزه تولید محصولات باغی ضعیف عمل کنیم چه حجم بزرگی ارز از دست داده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم که هدف اصلی‌اش اقتصاد و سفره‌های مردم است، اضافه کرد: در این شرایط وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تأمین امنیت غذایی توانسته علی رغم محدودیت‌های بسیار در منابع و همچنین در شرایط تغییر اقلیم علاوه بر تأمین امنیت غذایی بسیاری از محصولات کشاورزی کشور را صادر کند.

برومندی به طرح‌های هفته دولت در بخش کشاورزی پرداخت و تاکید کرد: امسال در هفته دولت ۳۲۰ میلیارد تومان طرح کشاورزی در قزوین به بهره برداری می‌رسد که گام مهمی در امنیت غذایی کشور محسوب شده و فرصت‌های شغلی بسیاری را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی قزوین در تأمین امنیت غذایی کشور، افزود: این استان در بخش کشاورزی کشور جایگاهی بالایی دارد و در صف اول امنیت غذایی کشور قرار گرفته است، تا جایی که مرکز مهم تولید زیتون کشور محسوب می‌شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: استان قزوین در داربستی کردن انگور پیشرو است و همین سبب شده است در زمین‌های بدون داربست ۱۲ تن محصول تولید کنند، اکنون میزان بهره‌وری را به ۶۰ تن رسیده که به معنای به صرفه بودن اشتغال در حوزه کشاورزی است.

نظر شما