شناسهٔ خبر: 68402817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در یکسال گذشته محقق شد؛

اشتغال ۲۴ هزار نفر در واحدهای صنعتی خراسان شمالی

بجنورد_مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هزار و ۵۳۸ مورد جواز صنعتی فعال از سال گذشته صادر شد، که موجب اشتغال ۲۴ هزار نفر در خراسان شمالی شد.

صاحب‌خبر -

حسین حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هزار و ۵۳۸ مورد جواز صنعتی فعال از سال گذشته و اشتغال ۲۴ هزار نفر در خراسان شمالی تصریح کرد: این صدور مجوزها با سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد تومانی انجام شده است.

وی از صدور ۷۴۳ جواز تأسیس صنعتی از هفته دولت سال گذشته و رشد ۴۰ درصدی صدور جوازهای تأسیس صنعتی در یکسال اخیر در خراسان شمالی گفت و افزود: معرفی و دریافت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل نهضت احیا برای ۲۴ طرح و واحد صنعتی، معرفی و دریافت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش و ثابت و معرفی ۱۵۰ طرح و واحد صنعتی، جذب سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۱۷ میلیون یورو و صدور دو جواز صنعتی در گرمه و اسفراین، افتتاح ۲۲ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر از مهم‌ترین اقداماتی است که از هفته دولت سال گذشته تاکنون اجرا شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۶۳ پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغالزایی ۷۲۹ نفر و سرمایه گذاری ۱۵,۶۱۹,۸۱۱ میلیون ریال صادر شده است.

حاجی بگلو خاطر نشان کرد :۵ پروانه بهره برداری معدنی با اشتغالزایی ۳۵ نفر و به میزان سرمایه گذاری ۱۳۲,۸۸۳ میلیون ریال و ۱۴ پروانه اکتشاف و ۲ گواهی کشف تاکنون در خراسان شمالی صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: هم چنین عملیات احداث فاز ۲ کارخانه شیرآلات صنعتی شرکت پنگان پولادین باختر در شهرک صنعتی شماره ۳ بجنورد سیساب روز گذشته آغاز شد.

حاجی بگلو عنوان کرد: این شرکت با سرمایه گذاری ۴۵,۹۹۶,۸۷۵ میلیون ریال و اشتغال‌زایی برای ۳۲ نفر و با تولید شیرآلات صنعتی توپی با مکانیزم خودکار با فرمان پذیری پنوماتیک، شیرآلات صنعتی توپی با مکانیزم دستی و شیرآلات صنعتی پروانه‌ای با مکانیزم دستی فعالیت می‌کند.

نظر شما