شناسهٔ خبر: 68396660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظارت رهبر کره‌شمالی بر آزمایش سامانه موشکی ارتقایافته

ساجده محمودی

رهبر کره‌شمالی با نظارت بر پرتاب آزمایشی یک سامانه موشکی چندپرتابه، بر اهمیت تجهیزات نظامی پیشرفته برای پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی امروز (چهارشنبه) از نزدیک بر پرتاب آزمایشی یک سامانه موشکی چندپرتابه ۲۴۰ میلی‌متری (MLRS) نظارت کرد.

براساس اعلام رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای»، کیم توسعه تولید این سامانه‌های موشکی در آینده و جایگزینی با تجهیزات نظامی پیشرفته را تشریح و بر اهمیت آن برای قابلیت‌های نظامی پیونگ‌یانگ تاکید کرد.

نظارت رهبر کره‌شمالی بر آزمایش سامانه موشکی ارتقایافته آزمایش سامانه موشکی‌ کره‌شمالی

رهبر کره‌شمالی روز شنبه نیز از موسسه هواپیماهای بدون سرنشین آکادمی علوم دفاعی این کشور بازدید و آزمایش موفقیت‌آمیزی از پهپادها را مشاهده کرد که بنابر گزارش خبرگزاری مرکزی کره موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، به درستی اهداف تعیین‌شده را پس از پرواز در مسیرهای از پیش تعیین‌شده مختلف شناسایی و منهدم کردند.

نظارت رهبر کره‌شمالی بر آزمایش سامانه موشکی ارتقایافته آزمایش سامانه موشکی کره‌شمالی

کیم جونگ اون پس از به پرواز درآمدن این پهپادها گفت روندهای جهانی در فن‌آوری‌های نظامی و نبردهای مدرن نشان‌دهنده اهمیت پهپادها در جنگ است و ارتش پیونگ‌یانگ باید هرچه زودتر به آن‌ها مجهز شود.

نظارت رهبر کره‌شمالی بر آزمایش سامانه موشکی ارتقایافته آزمایش سامانه موشکی کره‌شمالی

او همچنین خواستار تولید پهپادهای انتحاری بیشتر برای استفاده در پیاده‌نظام تاکتیکی و واحدهای عملیات ویژه، مانند پهپادهای تهاجمی انتحاری زیر آب و همچنین پهپادهای شناسایی استراتژیک و تهاجمی چند منظوره شد.

در شرایطی که مانورهای تابستانی سئول و متحدش، ایالات متحده، در حال برگزاری است و تا ۲۹ اوت ادامه دارد، و اینکه «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، همسایه شمالی خود را به «محو شدن» تهدید کرده، تنش‌ها بار دیگر در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است.

یون این اظهارات را در جریان بازدید خود از فرماندهی عملیات زمینی در «یونگین»، واقع در جنوب سئول و در حین دریافت گزارش نیروهای خود درباره عملکرد «سپر آزادی اولچی»، رزمایش مشترک تابستانی کره‌جنوبی و آمریکا، بیان کرد.

انتهای پیام

نظر شما