شناسهٔ خبر: 68407556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در واکنش به تحولات غزه و کرانه باختری

خالد مشعل: آمریکا مانع مجازات رژیم صهیونیستی می‌شود

ایسنا

رئیس حماس در خارج تأکید کرد آمریکا شریک تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین است و مانع مجازات رژیم صهیونیستی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «خالد مشعل» رئیس حماس در خارج گفت: آمریکا سند دوم ژوئیه درباره آتش‌بس غزه را رها کرد و بعد به سرزنش حماس پرداخت. درحالی که می‌داند کسی که این توافق را ناکام گذاشت طرف صهیونیستی و شخص بنامین نتانیاهو، نخست وزیر است که صاحب دستورکارهای شخصی و دستورکارهای صهیونیستی است که آمریکا و برخی کشورهای غربی از آن حمایت می‌کنند.

وی گفت: غزه وارد نبرد بزرگی شده است و نباید آن را تنها رها کرد. امروز دشمن صهیونیستی حمله بزرگی را علیه تمام کرانه باختری به ویژه در شمال آن در جنین، طولکرم، طوباس و بقیه کرانه باختری آغاز کرده است که بزرگترین حمله از سال ۲۰۰۲ است.

مشعل گفت: رژیم اشغالگر شهرهای کرانه باختری را محاصره می‌کند، آب و برق را قطع می‌کند، بیمارستان‌ها را محاصره می‌کند و وزیر خارجه آن می‌گوید باید برای کوچاندن ساکنان کرانه باختری تلاش کنیم همانطور که برای کوچاندن مردم غزه تلاش کردند. این یک جنگ بزرگی است که هر روز علیه ما انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: جهان در لاهه بیدار شد و به میزان جنایت‌های صهیونیست‌ها کم کم اذعان کرد اما ظلم جهانی که رهبری آن را آمریکا برعهده دارد که شریک تجاوز است نه میانجی، مانع مجازات این رژیم می‌شود.

مشعل گفت: اتفاقی که امروز برای اسرای ما می‌افتد جنایتی بزرگ است که در خفا رخ می‌دهد و برخی از صفحات سیاه مشمئز کننده آن آشکار می‌شود که شواهدی بر سادیسم دشمن است. بیش از ۱۰ هزار ربوده شده و زندانی از فرزندان ما وجدان ملت و بشریت را فریاد می‌زنند.

وی گفت: الاقصی مقدس و اسلامی و متعلق به امت عربی و اسلامی است و به صهیونیست‌ها اجازه نمی‌دهیم حقی در آن داشته باشند. الاقصی جرقه قیام‌ها و انقلاب‌های ما، الهام‌بخش مقاومت و فداکاری‌های ما و نماد و عنوان درگیری بوده و هست. این امت باید الاقصی را عنوان نبرد و استراتژی خود برای آزادی فلسطین و نجات قدس و الاقصی قرار دهند. احساسی که به یک استراتژی واقعی تبدیل نشود، معنی ندارد.

نظر شما