شناسهٔ خبر: 68391363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار طرح فرهنگی، خدماتی و ورزشی در سنندج افتتاح شد

سنندج - ایرنا - خانه تئاتر سنندج، زمین روباز گلف، استخر جانبازان مجموعه ورزشی ۲۲ گولان و هتل بوتیک، عصر سه‌شنبه با حضور استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین طرحی که عصر سه شنبه با حضور استاندار کردستان در سنندج افتتاح شد، خانه تئاتر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در آیین افتتاح این طرح هنری گفت: خانه تئاتر سنندج پیشتر مکانی مخروبه بود که امروز در ۹۸۰ مترمربع مرمت و بازسازی شد و یکی از بی‌نظیرترین خانه های تئاتر در کشور است.

منصور مهرزاد با بیان اینکه این خانه در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان ایجاد شده است، افزود: دولت سیزدهم توجه خاصی به حوزه هنر و فرهنگ استان داشت.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان هم دستور داد که پنج میلیارد ریال اعتبارات فرمانداری و پنج میلیارد ریال از اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، به خانه تئاتر سنندج اختصاص یابد.

چهار طرح فرهنگی، خدماتی و ورزشی در سنندج افتتاح شد

بهره‌برداری از استخر مخصوص جانبازان

امروز همچنین استخر مخصوص جانبازان و معلولان مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج با حضور استاندار کردستان بهره برداری شد.

این استخر با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار بازسازی شد و اکنون آماده استفاده جانبازان و معلولان است.

چهار طرح فرهنگی، خدماتی و ورزشی در سنندج افتتاح شد

افتتاح مجموعه ورزشی گلف

مجموعه ورزشی گلف سنندج طرح دیگری بود که با حضور اسماعیل زارعی کوشا به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این اولین زمین مینی گلف در استان است که در سنندج احداث شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

آمنه غلام ویسی با اشاره به اینکه این مجموعه با همت هیات گلف استان و با کمک سرمایه گذار بخش خصوصی احداث شد، افزود: برای ساخت و تکمیل این پروژه ورزشی که زمین آن از طریق اداره کل ورزش و جوانان کردستان و در مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج تامین شد، ۱۵ میلیارد ریال از منابع و سرمایه بخش خصوصی هزینه شده است.

افتتاح ۶ هزار میلیارد ریال طرح در کردستان

استاندار کردستان هم گفت: این مجموعه می‌تواند ورزش های حوزه گلف بیشتر از گذشته معرفی و باعث جذب جوانان به این ورزش شود.

زارعی کوشا یادآور شد: امروز ۶ هزار میلیارد ریال طرح در استان بهره‌برداری شد که پنج هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال آن طرح‌های ارتباطی، حوزه برق و مسکن روستایی بود.

چهار طرح فرهنگی، خدماتی و ورزشی در سنندج افتتاح شد

بهره‌برداری از هتل بوتیک

هتل بوتیک دیاکو سنندج نیز امروز با حضور استاندار کردستان افتتاح شد. این هتل در مساحت ۵۱۲ متر مربع در ۲ اشکوب با فضاسازی معماری شامل پنج دری- سه دری- دو دری و تزئینات اورسی و گچبری در محله قطارچیان احداث شده است.

پس از دریافت مجوزهای مربوطه و تعیین کاربری از وزارت میراث فرهنگی از طریق کارگروه واگذاری ماده ۲۷ استان به سرمایه گذار واجد شرایط به مدت ۱۷ سال با دوره مرمت ۱۸ ماهه واگذار شد.

بر آورده اولیه عملیات مرمتی ۱۸ میلیارد ریال بود که تاکنون برای آن ۸۳ میلیارد ریال با آورده ۴۰ میلیارد ریالی سرمایه گذار و تسهیلات دریافتی به میزان ۵۴ میلیارد ریال از صندوق تعاون استان آماده بهره برداری شده است.

نظر شما