شناسهٔ خبر: 68390879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح توسعه شرکت الماس سنگ زاگرس بروجرد افتتاح شد

بروجرد - ایرنا - همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، طرح توسعه شرکت الماس سنگ زاگرس بروجرد با حضور استاندار لرستان افتتاح شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد عصر سه شنبه درباره این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح توسعه شرکت الماس زاگرس در گام اول تولید بریکت سرد با ظرفیت سالانه ۱۸۰ هزار تن است.
محمد اصل مرز گفت: این طرح توسعه با سرمایه گذاری اولیه ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.
وی بیان کرد: اشتغال پیش بینی شده در این طرح ۴۵ نفر است که امروز همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اضافه کرد: ۲ دستگاه از ماشین آلات این واحد تولیدی از خارج از کشور وارد شده و مابقی تجهیزات ساخت متخصصان داخلی است.

اصل مرزی ادامه داد: مجوز احداث این واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ صادر شده و در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع ساخته شده است.

وی یادآور شد: ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه سرمایه گذاری شده و به منظور زنجیره تامین مواد اولیه صنایع فلزی و ذوب آهن برای تولید شمش آهن در شهرستان بروجرد احداث شده است.
رییس اداره صنعت بروجرد گفت: مواد اولیه لازم این طرح از گندله و آهن اسفنجی بازیافتی خاک آهن از استان خوزستان و کرمان تامین می شود.
همچنین در سفر استاندار به لرستان طرح گازرسانی به چندین واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی بهره برداری شد که بنا بر گفته شاهرخ همتی رییس شرکت گاز بروجرد در مجموع برای آنها مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین امروز عصر با حضور استاندار هفت طرح راهداری افتتاح شد که رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بروجرد درباره این طرح ها گفت: در مجموع مبلغی معادل یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.

فرهاد گودرزی گفت: لکه گیری هندسی روکش آسفالت محور بروجرد - اشترینان، نصب نیوجرسی محور بروجرد - اشترینان - سه راهی نهاوند، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت محور خرم آباد - بروجرد، روکش راه های فرعی روستایی و بازسازی راهدارخانه های هیراب و اشترینان از جمله این طرح است.
استاندار لرستان عصر سه شنبه در سفری یک روزه پس از شهرستان‌های ازنا و دورود، در شهرستان بروجرد حضور پیدا کرد و مورد استقبال فرماندار و مسوولان این شهرستان قرار گرفت.
بازدید از طرح های عمرانی و اقتصادی و افتتاح چند طرح از مهم ترین برنامه های استاندار لرستان در شهرستان بروجرد بود.

نظر شما