شناسهٔ خبر: 68390584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پایداری شبکه ارتباطی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام از پایداری شبکه ارتباطی استان در ایام اربعین با همکاری واحدهای تابعه وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در مسیرهای منتهی به مرزبین المللی مهران خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام، علی کریمی مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان ایلام در بازدید از پایانه مرزی مهران  با اشاره به ضرورت پایداری ارتباطات و همچنین همکاری واحدهای تابعه وزارت در استان در ایام اربعین گفت: حجم تردد بالای  ۵۰ درصدی زائران به استان ایلام و حرکت آنان از پایانه مرزی مهران به سمت عتبات عالیات مهم است و پایانه مرزی مهران مهم ترین گذرگاه کشور برای سفر زائران امام حسین (ع) به کشور عراق به شمار می رود و این عامل مسئولیت ما در قبال ارائه خدمات پایدار و مناسب به زائران را دوچندان می کند.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام از پوشش نسل سوم و چهارم در جاده های منتهی به مهران خبر داد و گفت: تمام مناطق شهری، روستایی و جاده ای مهران دارای پوشش کامل ارتباطی هستند.

وی با اشاره به همکاری اپراتورهای تلفن همراه در مرزبین المللی مهران افزود: با همکاری اپراتورها تعداد 11 سایت سیار و 4 سایت ثابت در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران راه اندازی شد.

کریمی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات پستی، اسقرار میز خدمت اپراتورهای تلفن همراه، استقرار باجه سیار پست بانک، تامین زیرساخت های اپراتورهای تلفن همراه، اسقرار موکب شهدا ارتباطات به منظور ارائه خدمت در خصوص پذیرایی، اسکان زائران و اینترنت رایگان در پایانه مرزی مهران را از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات در ایام اربعین به شمار می رود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با اشاره به استقرار یک بالن اینترنتی در مرز مهران گفت: پژوهشگاه فضایی به منظور ایجاد چتر وای فای رایگان در پایانه مرزی مهران بالن اینترنتی را در این محدوده مستقر کرد.

کریمی با اشاره به تامین ارتباطات پایدار و مناسب در ایام اربعین گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت استان ضمن افزایش ظرفیت پهنای باند مسیر مهران، زیرساخت مناسب برای اپراتورهای تلفن همراه در صورت درخواست پهنای باند اضافی فراهم کرده است.

 

نظر شما