شناسهٔ خبر: 68390068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شاخص دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سیستان و بلوچستان به ۸۵ درصد رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شاخص دسترسی به اینترنت پر سرعت روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از ۵۹ درصد قبل در سال‌های اخیر به ۸۵ درصد ارتقا یافت.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار امروز سه شنبه در بازدید از زیرساخت‌های اینترنتی استان افزود: ساخت ۳۷ سایت جدید اپراتور همراه اول در راه‌های سیستان و بلوچستان، ۵۸ سایت جدید اپراتور ایرانسل در راه‌ها و تامین و نصب تجهیزات انتقال جهت تامین پهنای باند ۴۱۵ سایت و مرکز مخابراتی از مهمترین اقدامات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای یک‌هزار و ۳۱۸ کیلومتر فیبرنوری زمینی به منظور تامین بستر انتقال ارتباطات و بهبود پایداری ارتباطات ۱۶ شهر و ۵۱۶ روستا با جمعیتی بیش از ۳۳۲ هزار و ۳۶ نفر در ۱۵ راه در استان اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت ۱۳۰ سایت جدید با تامین پوشش مکالمه و اینترنت ۳۹۰ روستا، ارتقای تکنولوژی ۱۴۳ سایت موجود در روستایی جهت تامین اینترنت پر سرعت ۴۳۰ روستا به همراه هوشمند سازی ۲ هزار و ۱۶۷ مدرسه با اعتبار ۲۱ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد نقاط شهری سیستان و بلوچستان دارای پوشش اینترنتی هستند.

انتهای پیام

نظر شما