شناسهٔ خبر: 68389730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ایجاد ۲هزار فرصت شغلی جدید در حوزه کشاورزی استان بوشهر

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح ۲۰ طرح با اشتغال‌زایی ۲ هزار نفر در حوزه کشاورزی استان در هفته دولت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی بحرانی ظهر امروز _ سه شنبه ششم شهریور _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۰ طرح عمرانی در حوزه کشاورزی در دشتستان بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: عمده این طرح‌ها شامل اجرای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری با حجم عملیاتی ۲۹۰ هکتار را شامل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و مرمت و لایروبی قنوات از عمده طرح‌های آب و خاک است که در روستاهای شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، دیر و جم انجام شده است.

بحرانی بیان کرد: از دیگر طرح‌های این سازمان برای هفته دولت احداث جاده بین مزارع به طول ۱۳ هزار و ۲۱۰ متر برای بهره‌جویی مردم شریف استان است.

وی تصریح کرد: پرورش شتر مرغ، پرواربندی گوساله و عمل‌آوری آبزیان از دیگر طرح‌های سودمند و اشتغال‌زا بوده که در این هفته افتتاح یا بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: کارخانه بسته‌بندی تخم مرغ، چای و قند و خشکبار، کارخانه انواع نوشیدنی و کمپوت و تهیه پودر ماهی از پروژه‌های صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی هستند که به بهره‌برداری خواهند رسید.

بحرانی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های تأمین روشنایی اسکله صیادی و احداث خطوط انتقال آب نام برد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها موجب اشتغال ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

نظر شما