شناسهٔ خبر: 68386636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار فرصت شغلی در حوزه کشاورزی استان بوشهر ایجاد شد

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بهره‌برداری از ۲۰ طرح شاخص حوزه کشاورزی این استان در هفته دولت منجر به ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بحرانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده این طرح‌ها شامل اجرای شبکه فرعی آبیاری تحت فشار و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری با حجم عملیاتی ۲۹۰ هکتار است.

وی ادامه داد: احداث استخر ذخیره آب کشاورزی و مرمت و لایروبی قنات ها از عمده طرح‌های آب و خاک است که در روستاهای شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، دیر و جم انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: از دیگر طرح‌های این سازمان برای هفته دولت احداث جاده‌ی بین مزارع به طول ۱۳ هزار و ۲۱۰ متر برای کشاورزان هم استانی است.

بحرانی تصریح کرد: پرورش شتر مرغ، پروار بندی گوساله و عمل آوری آبزیان از دیگر طرح‌های سودمند و اشتغال زا بوده که در این هفته افتتاح یا بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارخانه بسته بندی تخم مرغ، چای و قند و خشکبار، کارخانه انواع نوشیدنی و کمپوت و تهیه پودر ماهی از پروژه‌های صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی هستند که بهره‌برداری از این طرح‌ها آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۲ طرح کشاورزی در استان بوشهر

برداشت گندم از ۱۷هزار هکتار مزارع آبی بوشهر آغاز شد

نظر شما