شناسهٔ خبر: 68389409 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تولید پهپادهای محلول‌پاش و گرده‌افشان

صاحب‌خبر -
گروه علمی: یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پهپاد محلول‌پاش و جامدپاش برای کاربرد در صنعت کشاورزی شده است.به گزارش ایسنا، مهران شهروز، عضو هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، گفت: با توجه به جمعیت روزافزون در دنیا و پاسخگو نبودن کشاورزی سنتی به نیازهای غذایی جمعیت حال حاضر، امنیت غذایی در دنیا مورد تهدید قرار گرفته است. عدم امکان مدیریت مزارع بزرگ در کشاورزی سنتی، باعث شده است که این نوع روش کشاورزی بهره‌وری و سودآوری پایینی داشته باشد.
 
وی ادامه داد: صنعت کشاورزی با استفاده از فناوری کشاورزی هوشمند و رباتیک کشاورزی قادر است با آسان کردن نظارت و مدیریت مزارع از طریق در اختیار قرار دادن لحظه‌ای اطلاعات مزارع و محصولات و آبیاری محصولات بر اساس نوع گیاه، شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های خاک، بهره‌وری را تا حداقل دو برابر افزایش دهد.

شهروز تأکید کرد: دستاوردهای ما شامل تولید انواع پهپاد تخصصی کشاورزی و آموزش و خدمات مرتبط با آن است. محصولی که برای آن گواهی دانش‌بنیان را اخذ کردیم، دستگاه تست موتورهای براشلس است. این دستگاه ثبت اختراع شده است و برای QC زیرسیستم‌های پیشران پهپاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه، تصریح کرد: در حوزه پهپادهای کشاورزی، کاربران ناراضی بسیاری در کشور وجود داشتند، زیرا خدمات پس از فروش و کیفیت محصولات شرکت‌های این حوزه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، کافی نبود. ما با استفاده از تجارب خود، دستگاهی را تولید کرده‌ایم که کشاورزان علاوه بر آموزشی که می‌بینند، می‌توانند از خدمات پس از فروش پایدار نیز بهره‌مند شوند.

عضو هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در خصوص کاربرد محصولات خود در حوزه مناطق کمتر برخوردار، اظهار کرد: با توجه به حوزه کاری ما، بیشترین قشری که با آن در ارتباط هستیم، کشاورزانی هستند که اغلب در روستاها زندگی می‌کنند که خود افراد بسیار آسیب‌پذیری هستند. در این راستا ما نیز در استان‌هایی مانند خوزستان، فارس و آذربایجان محصولات خود را ارسال کرده‌ایم و همچنین قراردادی با کمیته امداد داریم تا با در اختیار قراردادن دستگاه‌ها به مددجویان آنها برای آن عزیزان اشتغال‌آفرینی کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما