شناسهٔ خبر: 68386572 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مسئولیت اجتماعی برای تجهیز و نوسازی مدارس استان اختصاص داده شده است که انتظار است با تخصیص این اعتبار گامی بلندی در راستای تعلیم و تربیت برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان ۷۱ طرح آموزشی، ورزشی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در استان افزود: اختصاص اعتبار به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری برای تعلیم و تربیت است تا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۸۰ زمین چمن مصنوعی در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد و در سفر دوم رییس جمهور شهید نیز هفت میلیارد ریال(۷۰۰میلیارد تومان) اعتبار برای توسعه مدارس اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری از طرح‌ها و تکمیل طرح‌ها به خصوص طرح‌های نیمه تمام زمینه امیدآفرینی را افزایش می‌دهد.

۷۱ طرح نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری و اجرایی شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۷۱ طرح آموزشی، ورزشی و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در استان بهره‌برداری و اجرایی شد.

ایرج کریمی افزود: از این تعداد ۲۷ طرح آموزشی و ورزشی با زیربنای ۱۰ هزار مترمربع، شامل ۲۳ مدرسه و ۷۰ کلاس درس است که همزمان با هفته دولت تا مهرماه امسال در مناطق مختلف استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری چهار سالن ورزشی با زیربنای چهار هزار مترمربع گفت: عملیات ساخت ۱۱ طرح جدید در استان آغاز شد.

به گفته وی، همزمان با هفته دولت ۴۴ طرح در قالب استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و انجام تعمیرات اساسی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کریمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۰۵ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۵۵ کلاس درس با زیربنای ۴۸ هزار مترمربع در دست اجرا است افزود: برای نخستین بار در سال‌ گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی آموزشی برای رشته‌های عمرانی، چوب و نجاری هزینه شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی شرکت نفت، در مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته شد.

وی گفت: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ۱۱ طرح آموزشی و ورزشی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته ۱۹۴ هزار دانش آموز در حدود ۲ هزار مدرسه مشغول تحصیل بودند.

نظر شما