شناسهٔ خبر: 68380347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استعدادسوزی کشتی خراسان‌شمالی در نبود متولی

بجنورد- ایرنا- ورزش اول ایران در خراسان شمالی این روزها به دلیل سوء مدیریت و استعفای نابهنگام رییس هیات کشتی حال و روز خوشی ندارد و استعدادهای این ورزش سرگردان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گرچه خراسان شمالی کشتی گیران شاخصی همچون آقای سالتو داشت اما چند سالی است که دیگر حرفی برای گفتن در کشور ندارد.

شاید تک چهره هایی همانند داریوش حضرتقلی زاده و یا امیر محمدی به همراه تیم ملی در رقابت های بین المللی صاحب عنوان شده اند اما این موفقیت ها هم تداوم نداشت و همچنان در ترکیب تیم های ملی چهره شاخصی نداریم.

این در حالی است که سال های خیلی دور خراسان شمالی ایرج لعلی را داشت که با فنون زیبایش عنوان آقای سالتو را بدست آورد.

کشتی خراسان‌شمالی بدون رییس

آقای سالتو سال های سال برای کشتی خراسان شمالی زحمت کشید و دایره فعالیت او نیز محدود به کشتی آزاد نبود بلکه دستی در کشتی فرنگی نیز داشت اما این روزها دیگر خبری از درخشش در این رشته ورزشی نمی شنویم.

بی تردید بخش مهمی از این ناکامی ها به ثبات نداشتن مدیریت در این رشته ورزشی خراسان شمالی برمی گردد که آسیب زیادی به کشتی زده است به گونه ای که اکنون کشتی استان در سطح کشور جایگاهی ندارد.

گرچه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در رده های پایه آن هم با دلسوزی های برخی مربیان کشتی رخ داده است و استعدادهای زیادی شناسایی شده اند که آن هم نیاز به زمان برای افتخارآفرینی دارند هر چند که تضمینی برای درخشش این استعداد زیرسایه سوء مدیریت های ورزشی وجود ندارد.

کشتی خراسان‌شمالی بدون رییس

تعیین سرپرست کشتی به زودی

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی در این باره می گوید: رییس هیات کشتی استان به شکل شفاهی استعفای خود را اعلام کرد اما هنوز به صورت کتبی اعلام نکرده است.

داوود خدابنده می افزاید: قبول استعفای رییس هیات کشتی مشروط به اعلام کتبی است.

وی ادامه داد: اکنون تمامی کارهای هیات کشتی به وسیله دبیر این هیات انجام می شود و به زودی سرپرست هیات کشتی استان انتخاب خواهد شد.

خدابنده می گوید: اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی تاکنون تعاملات لازم را با این هیات برای اعزام ورزشکاران به مسابقات انجام داده است.

هیات کشتی آزاد و فرنگی خراسان شمالی افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ کشتی گیر را زیر پوشش دارد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما