شناسهٔ خبر: 68382869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح ۷۷ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بوشهر

سیدحسین جعفری سیدحسین جعفری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افتتاح ۷۷ طرح راهداری با سرمایه‌گذاری ۸۱۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با افتتاح این طرح‌ها نقش تاثیرگذاری در ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان بوشهر داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،عبدالکریم اخترشناس روزسه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه طرح‌های مهمی در دولت سیزدهم در ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی اجرا و افتتاح شد، گفت: بیش از 200 کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر در دولت سیزدهم احداث و بهسازی شد.

وی بوشهر را جزو استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی با شاخص استان: 98 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: همه روستاهای 50 خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم از راه آسفالت بهره‌مند شدند و اکنون اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نگهداری بیش از 4 هزار و 500 کیلومتر راه و خط‌کشی بیش از 10 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 30 کیلومتر حفاظ بتنی در جاده‌های استان بوشهر نصب و از 7 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان بوشهر بهره‌برداری شد.

اخترشناس لکه‌گیری و روکش 750 کیلومتر جاده‌های استان بوشهر را از دیگر طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: مشکل 20 نقطه حادثه‌خیزی جاده‌ای استان بوشهر برطرف شد.

وی با اشاره به جابجایی 27 میلیون تن کالا در سه سال دولت سیزدهم تصریح کرد: در این مدت 300 هزار تن کالای اساسی از بنادر استان بوشهر با کامیون و تریلی به دیگر نقاط انتقال داده شد.

مدیرکل راهداری و جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به احداث 85 کیلومتر راه روستایی و فرعی در دولت سیزدهم گفت: در هفته دولت 77 طرح راهداری با سرمایه‌گذاری 817 میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با افتتاح این طرح‌ها ضمن ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش تصادفات و مشکل ترافیک داشته است.

اخترشناس از عملیات اجرایی 30 پروژه راهداری با اعتبار 688 میلیارد تومان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در سه سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سرمایه‌گذاری شد.

وی افتتاح طرح اصلاح مسیر گردنه عامری شهرستان دیلم در راستای حذف یکی از نقاط پرحادثه استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این پروژه به طول 1.5 کیلومتر و اعتبار 17 میلیارد تومان اجرایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: در مجموع در هفته دولت امسال، 107 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار یک‌هزار 505 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما