شناسهٔ خبر: 68380260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیوع «کنه تارعنکبوتی»؛ آفت تازه درختان بجنورد

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: «کنه تارعنکبوتی» به عنوان آفت تازه درختان مرکز خراسان شمالی شناخته شد که ۳۵۰ هزار اصله درخت توت علیه این آفت سمپاشی شد.

صاحب‌خبر -

نادر نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: کنه از گل های رز به درختان منتقل می شود و مبارزه شیمیایی علیه این آفت در سطح بلوارها، گل های رز، پارک ها و درختان توت در دست اقدام است.

وی افزود: خسارت این آفت در فضای سبز بر روی درختان توت و درختچه‌های رز بسیار فراوان دیده می‌شود و بر اثر آن برگ‌ها حالت گردآلود، خشک و تار عنکبوتی پیدا کرده و برگ درختان به حالت گرد و خاکی دیده می‌شود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اضافه کرد: عمده فعالیت این آفت اوایل تابستان آغاز و با افزایش دما فعالیت آن گسترش می‌یابد و سازمان نیز جهت مبارزه با این آفت اقدامات متناسب از جمله مبارزه شیمیایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: کارهای تقویتی گیاه شامل استفاده از کود دامی و هرس از جمله راهکارهای دفع این آفت است و همچنین می توان با شستشوی مداوم درختان و درختچه ها از گسترش آن جلوگیری کرد.

نوروزی تاکید کرد: میزان مصرف سموم برای مبارزه با این آفت در هر هکتار ۲ لیتر است.

مبارزه با کرم سفید ریشه

وی بیان کرد: مرحله دوم مبارزه با کرم سفید ریشه برای درختان بجنورد آغاز شده و کارشناسان جهت بررسی اقدامات لازم به مناطق مختلف اعزام شدند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: بلوارهای سطح شهر و ۱۵۰ اصله نهال درخت علیه مبارزه با این کرم شناسایی و عملیات در حال انجام است.

وی عنوان کرد: میزان استفاده سم مورد نیاز برای هر ۴۰۰ اصله درخت یک لیتر برآورد شده و از محل ردیف اعتبارات شهرداری خریداری می شود.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما