شناسهٔ خبر: 68370476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سیل مونسون در کهگیلویه و بویراحمد

بارندگی در کهگیلویه و بویر احمد از عصر روز پنجشنبه (اول شهریور) شروع شد و تا ۲۴ ساعت ادامه داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین، بارندگی در کهگیلویه و بویر احمد از عصر روز پنجشنبه (اول شهریور) شروع شد و تا ۲۴ ساعت ادامه داشت.

مدیرکل اداره مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر به همشهری می‌گوید: «حجم بارندگی زیاد بود و در برخی نقاط استان بارش باران به ۶۰ میلیمتر هم رسید.»

علیرضا نیک‌روز با بیان اینکه خوشبختانه بارندگی اخیر تلفات جانی نداشت، می‌افزاید: «بخش‌هایی در استان تحت‌تاثیر قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به طرح پرورش ماهی در شهرستان چراغ، تعدادی از باغات و زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های بویراحمد، مارگون و بخش‌هایی از شهرستان گهگیلویه اشاره کرد.»

به گفته او، برخی از جاده‌های روستایی نیز تحت‌تاثیر سیلاب قرار گرفت که این خسارت‌ها نیز مربوط به شهرستان‌های گهگیلویه، مارگون و بویراحمد بود. البته بازگشایی جاده‌ها بلافاصله انجام شد.»

بارش‌های موسمی تابستانی که با طوفان و تگرگ و باد شدید همراه است، سبب بروز خسارات زیادی به زیرساخت‌های روستایی اعم از منازل مسکونی، مزارع و جاده‌های دسترسی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد شده است. شدت بارش‌ها و طوفان شدید همچنین باعث آب‌گرفتگی معابر و بروز خسارت به زیرساخت‌ها و شکستن درختان در سطح معابر شهری و روستایی شد.

مدیرکل اداره مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: «در فصل ثمره باغات قرار داریم و متاسفانه تعدادی از باغات آسیب دیدند. به همین دلیل، کارشناسان در حال ارزیابی میزان خسارت باغات هستند و هنوز نتایج ارزیابی به دست ما نرسیده است.» نیک روز یادآور می شود: «در حوزه کشاورزی عملیات بازگشایی آب به مزارع و جداول همچنان ادامه ادامه دارد.»

او عنوان می کند: «همچنین سیلاب شبکه برق را هم تحت‌تاثیر قرار داد و تعدادی از سیم‌های برق قطع شده بود که عملیات مرمت و برق‌رسانی صورت گرفت.»

مدیرکل اداره مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد اضافه می‌کند: «از مردم خواهشمند هستیم که به هشدارهای سطح نارنجی و قرمز توجه کنند. زیرا این نوع آب و هوا متاثر از باران های مونسونی است که از شبه قاره هند وارد کشور شده که معمولا با وزش باد شدید همراه است.»

نظر شما