شناسهٔ خبر: 68368654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: خدمات‌رسانی در مرز مهران تا بازگشت کامل زوار ادامه دارد

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران با بیان اینکه خدمات‌رسانی در مرز مهران تا بازگشت کامل زوار ادامه دارد، گفت: ۱۰ درصد موکب‌های مستقر در مرز مهران همچنان فعال خواهند بود.

صاحب‌خبر -

"علی‌عباس شفیعی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به موج بازگشت زوار اربعین، اظهار کرد: از ساعت ۲۴ شب گذشته تا ساعت ۱۰ امروز، بیش از ۷۶ هزار نفر از زوار اربعین حسینی از طریق مرز مهران وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز حدود ۱۵۷ هزار نفر از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند، گفت: از این تعداد بیش از ۱۵۱ هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شده و ۶ هزار و ۷۰۰ نفر نیز خارج شده است.

فرماندار مهران گفت: از ابتدای ماه صفر تا ساعت هشت صبح امروز دوشنبه ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار نفر از طریق مرز مهران تردد کرده‌اند.

شیفیعی با بیان اینکه با افزایش موج بازگشت زوار در حال حاضر بین پنج تا هفت هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین این شهر وجود دارد، گفت: در مجموع حدود ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های سطح شهر مهران وجود دارد که ظرف امروز و فردا با بازگشت زوار این تعداد نیز کاهش یافته و پارکینگ‌های مهران تخلیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای خدمات‌رسانی بیشتر به زوار باقی مانده برای برگشت به کشور از طریق مرز مهران، خدمات رسانی ۱۰ درصد موکب‌ها با هماهنگی‌های انجام شده ادامه دارد، ابراز کرد: این موکب‌ها در پایانه مرزی شهید سلیمانی و پایانه مسافری برکت(شهید رئیسی) مرز مهران تا چند روز آینده و بازگشت کامل زوار، مستقر خواهند بود.

فرماندار مهران گفت: پیرو برگزاری جلسه ستاد اربعین استان در روز گذشته و با تاکید استاندار ایلام، مقرر شد که شهرداری‌های معین استان‌های کشور مستقر در مرز مهران از جمله شهرداری تهران، بعد از بازگشت کامل زوار اربعین در نظافت شهر مهران همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

پیش بینی می‌شود که ظرف سه روز آینده تمامی زوار اربعین حسینی به کشور برگردند.

نظر شما