شناسهٔ خبر: 68367563 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیام تسلیت عراقچی درپی درگذشت نخست‌وزیر اسبق لبنان

وزیر امور خارجه در پیامی به‌مناسبت درگذشت سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان، وی را شخصیتی فرهیخته و فرزانه و سیاستمداری بزرگ و حکیم توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه به مناسبت درگذشت سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان پیام تسلیتی منتشر کرد؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف، خبر درگذشت آقای سلیم الحص، نخست‌وزیر اسبق لبنان را دریافت کردم؛ سلیم الحص، شخصیتی فرهیخته و فرزانه و سیاستمداری بزرگ و حکیم بود که در چندین دوره از حساس‌ترین شرایط لبنان، با درایت و حکمت دولت لبنان را اداره کرد؛ آن مرحوم در دوره نمایندگی مجلس، وزارت و نخست‌وزیری، نمونه بارز اخلاق، پاکدستی و پایبندی به منافع ملی و مصالح عالیه امت اسلامی بود.  

مواضع محکم و روشن ایشان در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، برگ زرین و ماندگار حیات سیاسی ایشان بود؛ پشتیبانی قوی مرحوم الحص در کسوت نخست‌وزیری، از مقاومت اسلامی و ملی لبنان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، نقش بارزی در پیروزی بزرگ مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان داشت.

اینجانب درگذشت این سیاستمدار بزرگ را به خانواده آن مرحوم و همچنین دولت، ملت و مقاومت لبنان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دادم.

انتهای پیام/

نظر شما