شناسهٔ خبر: 68368568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

عراقچی پیام داد + جزئیات

وزیر امور خارجه امروز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت نخست‌وزیر اسبق لبنان با بیان اینکه سلیم الحص در چندین دوره از حساس‌ترین شرایط لبنان، با درایت و حکمت دولت لبنان را اداره کرد، گفت: مواضع محکم و روشن ایشان در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، برگ زرین و ماندگار حیات سیاسی‌اش بود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) پنجم شهریور در پیامی درگذشت سلیم الحص نخست‌وزیر اسبق لبنان را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است: با کمال تاسف، خبر درگذشت آقای سلیم الحص نخست‌وزیر اسبق لبنان را دریافت کردم. سلیم الحص، شخصیتی فرهیخته و فرزانه و سیاستمداری بزرگ و حکیم بود که در چندین دوره از حساس‌ترین شرایط لبنان، با درایت و حکمت دولت لبنان را اداره کرد. آن مرحوم در دوره نمایندگی مجلس، وزارت و نخست وزیری، نمونه بارز اخلاق، پاکدستی و پایبندی به منافع ملی و مصالح عالیه امت اسلامی بود.  

در این پیام آمده است: مواضع محکم و روشن ایشان در حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، برگ زرین و ماندگار حیات سیاسی ایشان بود. پشتیبانی قوی مرحوم الحص در کسوت نخست‌وزیری، از مقاومت اسلامی و ملی لبنان در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، نقش بارزی در پیروزی بزرگ مقاومت در سال ۲۰۰۰ میلادی و عقب‌نشینی خفت‌بار ارتش صهیونیستی از جنوب لبنان داشت.

اینجانب درگذشت این سیاستمدار بزرگ را به خانواده آن مرحوم و همچنین دولت، ملت و مقاومت لبنان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دادم.

نظر شما