شناسهٔ خبر: 68366220 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

ارغوان‌گستر به عسلویه منتقل می‌شود؟!

شنیده‌ها حاکی است؛ اعتراضات، کشمکش‌ها و گروکشی‌های گوناگون موجب شده است تا مدیران بالادستی در هلدینگ خلیج‌فارس رغبتی برای تکمیل و راه‌اندازی پتروشیمی ارغوان‌گستر نداشته باشند و در پس‌زمینه ذهنی‌شان برای انتقال تجهیزات و امکانات این مجموعه پرهزینه به عسلویه، برنامه‌هایی در سر داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بورس نیوز، شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر پس از پایان یافتن کار پروژه، آماده بهره‌برداری شد و طبق روال سایر پروژه‌ها، شرکت پیمانکار نسبت به خارج کردن تجهیزات و نفرات اقدام کرد، اما همین امر سبب بروز و ظهور اعتراضات کارگری و کشمکش‌ها، گروکشی‌ها و وجه‌المصالحه مقامات استانی و نمایندگان مجلس گردید.

گویا مدیران هلدینگ خلیج‌فارس بر این باورند همان‌طور که پک پلنت دسته دوم را از استرالیا به ایران منتقل کردند، با توجه به تکمیل نبودن فاز دوم پالایش گاز، مشکل تأمین خوراک، آب و نیز شرایط حاکم بر فضای سیاسی و گروکشی‌های نمایندگان و مسئولان و اعتراضات مستمر و مکرر کارگران؛ بهترین اتفاق در صورت مرتفع نشدن مشکلات و موانع بر سر راه تولید، جابجایی این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی عسلویه و ادامه فعالیت آن در محیط صنعتی واقعی و در آرامش فکری که صرفاً دغدغه تولید چالش اصلی باشد، دور از تصور نیست.

عدم همسویی نمایندگان مجلس، بی تفاوتی استاندار و دیگر مسئولان استان، عدم موضع‌گیری و کنار گرفتن فرماندار و مسئولان محلی؛ سبب شده تا هلدینگ خلیج‌فارس و پترول به این جمع بندی برسند که عطای افتتاح و بهره‌­برداری از این پروژه صنعتی در هفته دولت را به لقای آن ببخشایند.

اگر این اتفاق نامیمون و نامبارک رقم بخورد، متعاقب آن، احتمالاً پارک پلی‌پروپیلن نیز از استان ایلام رخت برخواهد بست و به خارج از استان منتقل خواهد شد.

بهترین کار برای پیشگیری از این رکود و ایستایی و نیز ممانعت از انتقال این مجموعه عظیم صنعتی به خارج از استان؛ ایجاد همگرایی مسئولان، نمایندگان مجلس و مدیران سیاسی و امنیتی برای رفع دغدغه‌های سرمایه‌گذار و هلدینگ خلیج‌فارس و ارائه راهکار‌های اصولی و اساسی برای کاهش حجم اعتراضات کارگری و تعیین تکلیف و به‌کارگیری کارگران اخراج شده در دیگر مجموعه‌های صنعتی و صنایع پایین‌دستی حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی است.

امیدواریم که با اتحاد و همدلی مسئولان و نمایندگان مجلس و مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس، این رکود و ایستایی و مشکلات فراگیر که به ضرر صنعت و اشتغال استان است، هر چه سریع‌تر مرتفع شوند و در سال{جهش تولید با مشارکت مردم} شاهد بهره‌برداری از این پتروشیمی و توسعه دیگر صنایع تولیدمحور و اشتغالزا در سطح استان ایلام و رفع بیکاری و چالش‌های کارگری باشیم.

اشتراک گذاری :

نظر شما