شناسهٔ خبر: 68364573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناسایی و ضبط ۳۵ کیلوگرم زغال تاغ در بخش کویرات

جلال جلیلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از شناسایی و ضبط ۳۵ کیلوگرم زغال تاغ در یک منزل مسکونی در بخش کویرات این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حمید گل آرایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تولید هر کیلو زغال، نیازمند قطع پنج کیلو چوب از تاغزارها است که برای تولید ۳۵ کیلوگرم زغال معادل ۱۷۵ کیلوگرم چوب نابود شده که خسارت بزرگی به منابع طبیعی کشور است.

وی افزود: طبق قانون، متخلفان برای تهیه هر کیلو زغال از چوب عرصه های طبیعی باید یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال (۱۵۶هزار تومان) جریمه به اداره منابع طبیعی پرداخت کنند و در دادگاه و سازمان تعزیرات نیز مجازات جداگانه تا سه برابر این مبلغ برای متخلف تعیین می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل، تصریح کرد: طبق ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگلها و مراتع، بریدن و ریشه ‌کن کردن، سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و ذغال از منابع ملی و توده‌های جنگلی بدون دریافت پروانه از اداره منابع طبیعی ممنوع است.

وی تاکید کرد: ماده ۴۳ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل‌ها و مراتع نیز بریدن و ریشه‌ کن کردن بوته‌ها و خارها و درختچه‌های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی را ممنوع کرده است.

گل آرایی گفت: قطع بی رویه درختان و تخریب جنگل‌ها و مرتع‌ها، یکی از عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست است که نتیجه آن، نابودی ذخایر زمین، شامل درختان و گیاهان یا جانوران و در پی آن، جریان سیل‌های ویرانگر، حمله شن‌های روان و توسعه بیابان‌ها و خشکسالی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل، افزود: با توجه به وسعت و پراکنش عرصه‌های منابع طبیعی، از همه شهروندان درخواست داریم که هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درخت و بوته‌های مرتعی، قاچاق چوب و محصولات جنگلی و مرتعی را به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹  گزارش کنند.

انتهای پیام

نظر شما