شناسهٔ خبر: 68371784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توسعه زیرساخت‌های آموزشی جزیره قشم با راه‌اندازی ۱۵ کلاس درس جدید 

لیلا حمزه خیرآبادی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان، ۱۵ کلاس درسی به صورت اضطراری تا شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌‍شود.

صاحب‌خبر -

حسین رنجبر گلشواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم امروز دوشنبه پنجم شهریور، با اعلام این خبر بیان داشت: بهبود فضای آموزشی جزیره قشم جزء یکی از مهمترین رویکردهای مدیرعامل سازمان می باشد و این کلاس ها با دستور مدیرعامل بر اساس اولویت و نیاز مدارس تا ابتدای سال جدید با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رنجبر تصریح کرد: با راه‌اندازی این کلاس‌ ها به زودی بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی جزیره قشم برطرف می‌گردد و امیدواریم با تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرف یک سال آینده سرانه آموزشی قشم به استانداردهای لازم نزدیک شود و دانش آموزان جزیره از شرایطی بهتری برای تحصیل برخوردار شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم ضمن قدردانی از تلاش‌ها و همراهی خیرین مدرسه ساز در جزیره قشم، ابراز امیدواری کرد: با حمایت دستگاه‌های متولی از خیرین مدرسه‌ساز، زیرساخت‌های لازم جهت تسهیل روند کاری آنها در امور مدرسه‌سازی آماده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی در جزیره در سال‌های گذشته با کمبودهای شدید مواجه بوده و از همین روی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد موافقت کرده در سال تحصیلی جدید امتیاز ویژه‌ای برای متقاضیان مدارس غیرانتفاعی در حیطه ساخت مراکز آموزشی در نظر گرفته شود و اختصاص زمین به صورت اذن در انتفاع با قرارداد ۹۹ ساله به افراد، موسسات و شرکت‌های واجد الشرایط تخصیص یابد.

رنجبر در پایان یادآور شد: همچنین با توجه اهتمام مدیرعامل سازمان به موضوع کتاب و شعار هر مدرسه یک کتابخانه مقرر شده، در تمامی مدارس دولتی با حمایت سازمان، کتابخانه درسی ایجاد و ساماندهی گردد و کتاب‌های مورد نیاز مدارس از طریق سازمان تامین گردد.

لازم به ذکر است، در شورای آموزش و پرورش سازمان منطقه آزاد قشم که در مرداد ماه سال‌جاری برگزار شد، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هرمزگان متعهد شد نسبت به تجهیز ۹ کلاس هنرستان برای رشته‌های جدید اقدام کند.

انتهای پیام 

نظر شما