شناسهٔ خبر: 68360335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه:

امریکا توان ائتلاف‌سازی را از دست داده است

روزنامه جوان

با این همه، امامین انقلاب چند برنامه اساسی خود را به اجرا گذاشتند؛ اول خدمت به اسلام و دوم خدمت به مکتب تشیع و شیعه که نتیجه آن ایجاد حکومت شیعی در عراق، گسترش تشیع در آفریقا و افزایش ۲۰میلیونی زائران تنها در مسجد مقدس جمکران است. 

صاحب‌خبر -
جوان آنلاین: امریکا دچار مشکلات اساسی است و قدرت ائتلاف‌سازی خود را از دست داده، وگرنه مستقیماً وارد جنگ اوکراین و غزه می‌شد. 
به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا فلاح‌زاده، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی اصحاب مساجد فارس افزود: امریکا روزی اراده می‌کرد و کشور‌ها را اشغال یا با کودتا حکومت‌ها را سرنگون می‌کرد، اما اکنون این قدرت را ندارد و توان ائتلاف‌سازی را از دست داده است. وی ادامه داد: امریکا در حوزه اقتصادی نیز با مشکل مواجه است؛ مانده که چگونه چین و هند را کنترل کند و در قبال ایران نیز نتوانسته است تحریم‌های فلج‌کننده و شکننده را بر نظام اسلامی تحمیل کند. فلاح‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نظم جهانی که زمانی سه نفر در تهران آن را ایجاد کردند، تغییر داده است، گفت: دشمن پس از این پیروزی، توطئه‌های تجزیه ایران، جنگ تحمیلی و آشوب‌های خیابانی ۵۹ و ۶۰ را راه‌اندازی کرد و در دوره رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز سه جنگ را در اطراف ایران به راه انداخت، بحث انفکاک جزایر سه‌گانه را مطرح و تحریم‌های اقتصادی را وضع کرد، ناتوی فرهنگی را با تولید محتوای لشکر فرهنگی از قلب امریکا و رژیم‌صهیونیستی برای دین‌ستیز‌کردن جوانان ایران به راه انداخت و سپس اقدام به راه‌اندازی داعش و جنگ ترکیبی کرد. 
جانشین فرمانده سپاه قدس اظهار کرد: با این همه، امامین انقلاب چند برنامه اساسی خود را به اجرا گذاشتند؛ اول خدمت به اسلام و دوم خدمت به مکتب تشیع و شیعه که نتیجه آن ایجاد حکومت شیعی در عراق، گسترش تشیع در آفریقا و افزایش ۲۰میلیونی زائران تنها در مسجد مقدس جمکران است. 
وی افزود: سومین برنامه امامین انقلاب، خدمت به ایران اسلامی بود. پیش از انقلاب در امنیت، زیرساخت‌ها و اقتصاد عقب مانده بودیم و در حالی که امریکا با بمب به هیروشیما حمله کرد، اسلحه رضاخان برنوی وارداتی بود. 
فلاح‌زاده اضافه کرد: در حوزه زیرساخت‌ها در حالی که تنها ۱۵سد در کشور وجود داشت، جمهوری اسلامی ۲۰۰سد را ساخته و مهم‌تر آنکه به دانش سدسازی، سیلوسازی، راه‌سازی و صنعت پتروشیمی دست یافته‌ایم. 
 
 «طوفان‌الاقصی» ساختار فکری اسرائیل را فروریخت
جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: اینکه یهودیان پس از مهاجرت به فلسطین ملک و املاک خریداری کردند و سپس در این منطقه جمعیت آن‌ها افزایش یافت و شهرک‌سازی شد، عملیات شناختی آنهاست، بلکه از سال۱۹۱۷ که وزیر خارجه انگلستان منشور ایجاد کانون یهودیان در فلسطین را تحویل داد، رژیم تازه‌تأسیس صهیونیستی با استفاده از ادوات این کشور، جرم و جنایت را شروع و ۴۰۰روستا را از صحنه روزگار محو کرده‌اند. 
وی افزود: رژیم‌صهیونیستی در طول تاریخ ۲۵۰هزار فلسطینی را کشته، رهبران و مردان فلسطین را یکی پس از دیگری ترور و ۷ میلیون نفر را آواره دیگر کشور‌ها کرده است و بسیاری نیز در کشور خود آواره هستند و در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند. 
او با اشاره به روند شکل‌گیری و جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی ادامه داد: این رژیم پس از انعقاد قرارداد کمپ دیوید خواست تا نزدیکی ایران بیاید، حماس و حزب‌الله و جهاد اسلامی تشکیل شد و بلایی بر سر دشمن آوردند که مجبور به عقب‌نشینی اجباری از مرز‌های سرزمین اشغالی شدند. 
وی اظهار کرد: قدرت‌های منطقه‌ای اسلام ناب‌محمدی در یمن، لبنان و عراق علیه رژیم‌صهیونیستی وارد میدان و مانع تسلط این رژیم شدند. در اصطلاحات نظامی، تصرف و تسلط با یکدیگر متفاوت هستند و تا زمانی که دشمن بر منطقه‌ای تسلط پیدا نکند، اشغال انجام نشده است. 
 
 مقاومت عرصه را بر دشمن صهیونیستی تنگ کرده است
فلاح‌زاده توضیح داد: رژیم‌صهیونیستی شش لشکر را در غزه، سه لشکر را در مقابل حزب‌الله و دو لشکر را در کرانه مستقر و عملیات بمباران زمینی و هوایی را مستقر کرد، اما قدرت‌های منطقه‌ای اسلام ناب‌محمدی وارد عمل شدند. انصارالله تنگه باب‌المندب را در اختیار گرفته است؛ تنگه‌ای که روزانه هزارو۸۰۰کشتی از آن عبور می‌کند و ۶۰درصد اقتصاد اروپا و آسیا از این تنگه و دریای سرخ عبور می‌کند. 
جانشین فرمانده سپاه قدس اعلام کرد: انصارالله تاکنون ۱۸۰کشتی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی روانه بوده را مورد هجوم قرار داده است. رهبر شجاع انصارالله اعلام کرده است: تا زمانی که در غزه جنگ باشد، این روند را ادامه خواهیم داد. 
فلاح‌زاده اضافه کرد: مقاومت عراق عرصه را بر امریکا در داخل عراق و سوریه تنگ کرده و حدود ۱۰۰مورد عملیات پهپادی و موشکی را به سمت جولان، اشدود و بندر حیفا انجام داده است و حزب‌الله نیز سه لشکر صهیونیستی را درگیر کرده و گاه تا عمق ۲۵کیلومتری تمامی سنگر‌ها و تجهیزات زرهی و متحرک دشمن را نابود کرده است. جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: رژیم‌صهیونیستی عرصه را بر مردم تنگ و ۴۰هزار نفر را قتل‌عام کرده است که وجدان‌های بیدار، اصحاب رسانه و علما باید در سراسر دنیا به مأموریت خود برای روشنگری افکار نخبگی و عمومی بپردازند. 
وی بیان کرد: ساختار رژیم‌صهیونیستی با ترور شکل گرفته و از ۱۹۳۶ تاکنون ۲۸۰نفر از شخصیت‌های مؤثر مقاومت را به شهادت رسانده است. فلاح‌زاده با بیان همه شکست‌های رژیم‌صهیونیستی در برابر محور مقاومت گفت: اسرائیل اکنون به مذاکره روی آورده است تا اسرای خود را آزاد کند و حماس متقاضی آتش‌بس پایدار و برنامه زمانبندی برای خروج رژیم‌صهیونیستی از غزه و مبادله اسرای صهیونیست با زندانیان پیش از طوفان‌الاقصی شده است. 
جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: مساجد محل جذب نیرو‌های مردمی و اعزام به مصاف دشمنان خداست، چنانکه مسجدالنبی در زمان پیامبر (ص) اینگونه بود. در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز مسجد‌ها نقش‌آفرین بودند.

نظر شما