شناسهٔ خبر: 68357026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سیدحسن نصرالله:

تأخیر در عملیات علیه رژیم صهیونیستی، مجازاتی برای دشمن بود/ آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست

سیدحسن نصرالله: سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان پس از مرحله اول حمله سنگین نیروهای مقاومت به عمق فلسطین اشغالی که در پاسخ به ترور فرمانده ارشد حزب‌الله صورت گرفت، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پس از مرحله اول حمله سنگین نیروهای مقاومت به عمق فلسطین اشغالی که در پاسخ به ترور «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله صورت گرفت، آغاز شد.

وی در آغاز سخنان خود، ابتدا از دولت عراق و مردم سخاوتمند این کشور به خاطر امنیت، و رفاهی که برای میلیون ها زائر امام حسین (ع) فراهم کردند و آنچه در این مهمان‌نوازی خرج و هزینه می‌کنند، تشکر کرد. نصرالله گفت که سخاوت مردم و دولت عراق هیچ محدودیتی ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «به رزمندگان و مجاهدان قهرمان و شجاع مقاومت که چون کوه‌ها در زمین استوارند و به رزمندگان قهرمان مقاومت در غزه، عراق و یمن درود می‌فرستم».

سید حسن نصرالله تصریح کرد: «مقاومت تعهد و عزم خود را برای پاسخ به تجاوزات وحشیانه به حومه جنوبی لبنان برای تثبیت معادلاتی که برای آن خون و فداکاری شده است، اعلام کرد».

وی افزود که عملیات نظامی گسترده خود را «عملیات اربعین» می نامیم زیرا در این روز که مصادف با این سالگرد بزرگ است، انجام شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که تأخیر در عملیات به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل بود و همین تأخیر مجازاتی برای دشمن بود.

وی افزود: «ما با صبر و حوصله منتظر بودیم تا به مذاکراتی که در باره (آتش بس) غزه در حال انجام بود، فرصت کافی بدهیم».

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان این که حمله چند هفته پیش دشمن به الضاحیه زیرپاگذاشتن تمام خطوط قرمز بود، خاطرنشان کرد که تأخیر در پاسخ به ترور شهید فؤاد شکر با هدف فرصت دادن به مذاکرات برای توقف تجاوز به باریکه غزه بود.

آمریکا در توقف جنگ غزه جدی نیست

سید حسن نصرالله با اشاره به این که آمریکا در مورد توقف جنگ غزه جدی نیست و شریک اصلی جنایات رژیم اشغالگر است، تصریح کرد: «تصمیم ما برای پاسخ انفرادی به دشمن به دلیل ملاحظاتی است که به مرور زمان مشخص خواهد شد».

وی گفت: «ما در پاسخ به دشمن ضوابط و قوانینی داشتیم از جمله آنکه غیرنظامیان را هدف قرار ندهیم. تصمیم ما آن بود که اهداف نظامی و نزدیک به تل‌آویو را هدف قرار دهیم» .

هدف قرار دادن پایگاه عملیات ترور و جاسوسی دشمن

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: «پایگاه گلیلوت که امروز هدف قرار گرفت، یکی از پایگاه‌های اصلی دشمن است که از آنجا عملیات ترور و جاسوسی انجام می‌شود».

وی افزود: «تصمیم ما از همان ابتدا شلیک ۳۰۰ موشک بود و این تعداد برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر کافی بود».

حمله به دشمن صهیونیستی با ۳۰۰ موشک کاتیوشا/ برای اولین بار پهپادهایی از بقاع دشمن را هدف گرفتند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: ما با ۳۰۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌های اسرائیلی شلیک کردیم و برای اولین بار پهپادهایی از منطقه البقاع پرتاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام پهپادهایی که از البقاع پرتاب شدند، از مرز لبنان و فلسطین به سمت اهداف موردنظر عبور کردند.

بسیاری از پهپادها به اهداف اصابت کردند

سید حسن نصرالله گفت: طبق اطلاعات موثق ما، پایگاه‌های گلیلوت با دقت مورد هدف قرار گرفته‌اند و با وجود پنهان‌کاری دشمن در این مورد، بسیاری از پهپادها به اهداف خود رسیده‌اند.

وی گفت: ادعاهای دشمن در مورد عملیات ما، کذب است و این امر حکایت از ضعف و سردرگمی دشمن صهیونیستی دارد.

رد ادعای رژیم صهیونیستی در باره عملیات پیش‌دستانه

سید حسن نصرالله با بیان این که در عملیات امروز بیشتر از آنچه که برنامه‌ریزی شده بود، اهداف خود را محقق کردیم، در رد ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص حمله پیش‌دستانه به حزب الله اظهار داشت: آنچه که دشمن امروز در لبنان بمباران کرد، هیچ انبار موشک بالستیک در آنها وجود نداشت. ما چندی پیش تمام دره‌ها را از موشک‌های بالستیک خالی کرده بودیم.

وی افزود: اظهارات دشمن مبنی بر هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک که برای حمله به تل‌آویو آماده شده بودند، دروغ است. حملات اسرائیل فقط به دو سکوی پرتاب موشک اصابت کرد. در این حمله سکوهای پرتاب پهپاد مورد اصابت قرار نگرفتند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن از صدها حمله سخن می‌گوید؛ حال آنکه فقط دو سکوی پرتاب موشک هدف قرار گرفته شد.

وی افزود: دشمن از عملیات ما هیچ اطلاعاتی نداشت و بهترین دلیل بر این مدعا آن است که مکان‌هایی که توسط دشمن هدف قرار گرفته شد، هیچ ارتباطی با پایگاه‌هایی که ما از آنجا عملیات را انجام دادیم، نداشت.

سید حسن نصرالله با بیان این که عملیات امروز ما طبق برنامه و با دقت بالا به پایان رسید، تصریح کرد: امروز، تنها با شلیک موشک‌های کاتیوشا و پهپادها، کل رژیم اشغالگر مختل شد، پس اگر موشک‌های دیگر شلیک کنیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: به‌رغم تمام ارعاب‌های خارجی و داخلی، ما تصمیم به پاسخ نظامی به دشمن گرفتیم و تصمیم خود را عملی کردیم.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما