شناسهٔ خبر: 68355637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اسد شروط ازسرگیری روابط با ترکیه را اعلام کرد

سپیده حسینی

رئیس‌جمهور سوریه با تاکید بر لزوم عقب نشینی ترکیه از اراضی که اشغال کرده و توقف حمایت‌هایش از تروریسم،گفت: سوریه هرگز از حقوق خود دست نخواهد کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه در سخنرانی خود به مناسبت افتتاحیه چهارمین دوره قانونگذاری مجلس در واکنش به عملیات امروز حزب الله لبنان علیه پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: تصویر ارتش جنایتکار صهیونیستی سقوط کرد.

او اظهار کرد: سوریه میدان اصلی درگیری میان غرب و قدرت‌های حاکمیت و ثبات در جهان است.

اسد گفت: شرایط بحران زده کنونی جهان و پیامدهای آن، ما را بر آن می‌دارد تا برای بهبود دردها و رنج‌هایمان هر چه سریعتر اقدام کنیم و بر همین اساس با ترکیه تعامل داریم، هر روزی که بدون پیشرفت می‌گذرد، آسیب و زیان نه تنها برای سوریه بلکه برای ترکیه بیشتر می‌شود.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، رئیس جمهور سوریه درباره اصلاح روابط با ترکیه گفت: ما ازسرگیری روابط و مبارزه با تروریسم را در راستای منافع مشترک دو کشور می‌دانیم.

او با اشاره به اینکه اولین ابتکارعمل‌ها با ترکیه از پنج سال قبل یا کمی بیشتر با برگزاری چندین دیدار در سطوح مختلف آغاز شد، تاکید کرد: ما اراضی کشور همسایه را اشغال نکردیم که بخواهیم عقب‌نشینی کنیم و از تروریسم دفاع نکردیم که حالا بخواهیم آن را متوقف کنیم، راه‌حل، صراحت و تعیین معایب است.

اسد تصریح کرد: ازسرگیری روابط در ابتدا نیازمند از بین بردن عواملی است که به نابودی روابط منجر شدند و ما هرگز از هیچ یک از حقوق خود دست نخواهیم کشید و هر گونه مذاکره‌ای برای اینکه به نتیجه برسد، نیازمند اصولی است که به آن استناد شود.

رئیس جمهور سوریه افزود: سوریه بر لزوم عقب نشینی ترکیه از اراضی که اشغال کرده و توقف حمایت‌هایش از تروریسم تاکید دارد.

او در پایان نیز گفت: نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن الگو و نمونه و مثالی است که ما در راه آزادی، شرافت، عزت و استقلال از آنها پیروی می‌کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما